باقری فرد: درصدد رفع مسائل تحصیلی و معیشتی دانشجویان دکتری تخصصی وزارت بهداشت هستیم

به گزارش وبلاگ کاتالوگ و بروشور، معاون آموزشی وزارت بهداشت با اشاره به مسائل دانشجویان دکتری تخصصی گفت: مسائل تحصیلی، شرایط معیشت و آینده شغلی مهمترین مسائل این دانشجویان است که درصدد رفع آن هستیم.

باقری فرد: درصدد رفع مسائل تحصیلی و معیشتی دانشجویان دکتری تخصصی وزارت بهداشت هستیم

به گزارش گروه دانشگاه وبلاگ کاتالوگ و بروشور به نقل از وزارت بهداشت، اولین نشست ابوالفضل باقری فرد معاونت آموزشی وزارت بهداشت با دانشجویان دکتری تخصصی رشته های علوم پایه پزشکی با عنوان نقش نوآوری و شجاعت علمی در توسعه علوم پایه برگزار گشت.

ابوالفضل باقری فرد معاون آموزشی وزارت بهداشت با حضور در نشست دانشجویان دکتری تخصصی ضمن شنیدن نقطه نظرات دانشجویان به بررسی و تشریح سیاست های معاونت آموزشی در این راستا پرداخت.

معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: قطعا نظرات و بارش افکار دانشجویان می تواند جهت تسهیل امور دانشجویان به وزارت بهداشت کمک کند. هدف از تشکیل گروه های دکتری تخصصی (Ph.D) در همه جای دنیا، حل مسائل جامعه و ایجاد یک محصول در راستای پاسخگویی اجتماعی است و مقالات به عنوان یک ابزار و شاخص هستند و نمی توانند به تنهایی خروجی محسوب شوند.

باقری فرد گفت: سیاست معاونت آموزشی وزارت بهداشت در این دوره، بهره وری آموزشی است و تلاش می شود تا مسیری که در گذشته آغاز شده است با تحقیق و بررسی ادامه یابد و حتماً نقطه نظرات اساتید و دانشجویان در کمیته ها بررسی خواهد شد؛ لذا معاونت آموزشی از تغییرات مثبت هراسی ندارد و هر جا که منافع کشور تامین شود تغییرات لازم اعمال خواهد شد.

وی با تقسیم مسائل دانشجویان دکتری تخصصی اضافه کرد: مشکل اول دانشجویان دکتری تخصصی (Ph.D) مسائل تحصیلی است که از طریق دبیرخانه شورای آموزش علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی دسته بندی خواهد شد تا مواردی که به تغییر قانون و فرآیند نیاز دارند پس از بررسی، اصلاح شوند.

معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: مسئله بعدی، شرایط معیشت و موضوعات مرتبط با خاتمه نامه و پروپوزال است که با توجه به حقوق پایین و تحریم های ظالمانه کشور مسائل زیادی ایجاد شده است و گاهی حتی دانشجویان پس از صرف هزینه و زمان بسیار زیاد به نتیجه دلخواه و مطلوب نمی رسند.

وی گفت: افزایش حقوق دانشجویان دکتری تخصصی (Ph.D) در راستای تامین معیشت و نیاز های دانشجویان در دستور کار وزارت بهداشت واقع شده است و در پی تامین منابع پایدار در راستای افزایش حقوق دانشجویان دکتری تخصصی (Ph.D) هستیم.

باقری فرد اعلام کرد: مهمترین مشکل دانشجویان دکتری تخصصی (Ph.D) آینده شغلی است که یک عامل انگیزشی محسوب می شود و به همین دلیل لازم است تغییراتی در حوزه تخصصی اعمال شود و مسائلی که از طریق وزارت بهداشت قابل رفع است مرتفع خواهد شد.

وی اضافه کرد: افرادی که در دوره دکتری تخصصی (Ph.D) تحصیل می کنند باید توان ایجاد تغییر در سطوح دانشگاهی و جامعه، ثبت یک کار نو و پاسخگویی اجتماعی را داشته باشند و این نشست بیانگر اهمیت گروه های دکتری تخصصی رشته های علوم پایه برای وزارت بهداشت است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "باقری فرد: درصدد رفع مسائل تحصیلی و معیشتی دانشجویان دکتری تخصصی وزارت بهداشت هستیم" امتیاز دهید

1 کاربر به "باقری فرد: درصدد رفع مسائل تحصیلی و معیشتی دانشجویان دکتری تخصصی وزارت بهداشت هستیم" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باقری فرد: درصدد رفع مسائل تحصیلی و معیشتی دانشجویان دکتری تخصصی وزارت بهداشت هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید