ترامپ از استیضاح استقبال می نماید ، محاکمه ام کنید

به گزارش وبلاگ کاتالوگ و بروشور، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه ای با فاکس نیوز گفت: در صورتی که مجلس نمایندگان رای به استیضاح او دهد از محاکمه در صحن مجلس سنا استقبال می نماید.

ترامپ از استیضاح استقبال می نماید ، محاکمه ام کنید

به گزارش وبلاگ کاتالوگ و بروشور به نقل از سی ان ان، دونالد ترامپ در مصاحبه ای یکساعته با فاکس نیوز در روز آدینه اول آذر ماه درباره موضوعات گوناگون از جمله اینکه می خواهد در مجلس سنا محاکمه گردد صحبت کرد.

ترامپ اضافه کرد: دموکرات ها مطلقا هیچ مدرکی علیه او ندارند و بعید است بتوانند او را استیضاح نمایند. او همچنین شاهدان را به دروغگویی متهم کرد و گفت کل این قضیه ساختگی است.

این اظهارات پس از پنج روز شهادت های علنی در فرایند استیضاح ترامپ در کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان به ریاست آدام شیف، نماینده دموکرات است. شاهدان که کارکنان پیشین و فعلی وزارت خارجه بودند، در این طول این جلسات شهادت دادند که ترامپ یاری اقتصادی و نظامی به اوکراین را مشروط به همکاری این کشور در تحقیقات درباره فساد ادعایی جو بایدن، رقیب انتخاباتی اش در سال 2020 و پسر او نموده است.

هانتر بایدن، پسر جو بایدن در هیات مدیره یک شرکت نفتی اوکراینی به نام بوریسما، عضویت داشت که متهم به فساد اقتصادی شده بود.

  • چطور ترامپ محاکمه می گردد؟

پیش بینی می گردد پس از سرانجام کار کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا، کمیته قضایی مجلس نمایندگان لایحه استیضاح را به صحن مجلس نمایندگان بفرستد که اکثریت آن در دست حزب مخالف دموکرات است.

پس از تصویب لایحه استیضاح در مجلس نمایندگان، این لایحه به مجلس سنا فرستاده می گردد که به صورت یک دادگاه عمل خواهد که در آن سناتورها نقش هیات منصفه را ایفا خواهند کرد و جان رابرتز، رئیس دیوان عالی آمریکا قاضی آن خواهد بود.

در صورتی که بیش از دو سوم سناتورها به لایحه استیضاح رای موافق دهند، رئیس جمهور آمریکا برکنار خواهد شد. در حال حاضر با توجه به اینکه اکثریت نسبی مجلس سنا به رهبری میچ مک کانل در اختیار حزب جمهوریخواه، حزب دونالد ترامپ است، بعید است ترامپ برکنار گردد، مگر اینکه شمار قابل توجهی از سناتورهای جمهوریخواه رای به عزل او رای دهند.

منبع: همشهری آنلاین

به "ترامپ از استیضاح استقبال می نماید ، محاکمه ام کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ از استیضاح استقبال می نماید ، محاکمه ام کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید