کوشش برای کشف درمان های نو و بهبود سیستم ایمنی در برابر سرطان

به گزارش وبلاگ کاتالوگ و بروشور، سرطان خون (لوکمیا)، یکی از انواع معمول سرطان است که همچنان در تشخیص و درمان آن چالش هایی وجود دارد.

کوشش برای کشف درمان های نو و بهبود سیستم ایمنی در برابر سرطان

سرطان خون معمولاً در مغز استخوان شروع می گردد، محلی که سلول های خونی فراوری می شوند.

زمانی که فردی به سرطان خون مبتلا است تعداد گلبول های سفید خون وی افزایش می یابد و این سلول ها کارکرد طبیعی خود را از دست می دهند، به نحوی که قادر به دفاع مناسب از بدن در برابر عوامل بیماری زا نیستند.

نوع گلبول سفیدی که تحت تأثیر نهاده شده است می تواند نوع سرطان خون را متمایز کند. از این رو محققان طی یک مقاله مروری به آنالیز فعالیت سلول های بنیادی خون ساز که پیش سازهای بالقوه سرطان خون هستند، پرداختند.

در این مقاله مروری توضیح داده می گردد که سلول های خون ساز سرطانی با تأثیر بر مغز استخوان، منبع سلول های بنیادی را برای فراوری سلول های سرطانی خون در اختیار می گیرند.

بعلاوه در این مقاله مروری که در نشریه بین المللی Health Biotechnology and Biopharma منتشر شده است، مسیرهای پیغام رسان تنظیم کننده فراوری سلول های خونی مانند Wnt و بعلاوه بیان و عملکرد غیر طلبیعی میکرو RNAها در سرطان خون مورد آنالیز نهاده شد.

علاوه بر این، نویسندگان مقاله مذکور به تجزیه و تحلیل عوامل سلولی و مولکولی مؤثر در ابتلا به سرطان خون پرداختند.

در نهایت این تحقیق، پیشنهاداتی برای مطالعات بیشتر در زمینه سرطان و ایمنولوژی ارائه می نماید که می تواند منجر به کشف درمان های نو و بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن در برابر سلول های سرطانی گردد.

دکتر مهدی احمدی فر، نسترن صحرائی و مینا مبین رهنی از دانشگاه علم و فرهنگ و پژوهشگاه رویان این پژوهش را انجام دادند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "کوشش برای کشف درمان های نو و بهبود سیستم ایمنی در برابر سرطان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوشش برای کشف درمان های نو و بهبود سیستم ایمنی در برابر سرطان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید