تولید واکسن سرطان در دانشگاه آکسفورد

به گزارش وبلاگ کاتالوگ و بروشور، محققان دانشگاه آکسفورد برای نخستین بار از تولید واکسن بیماری سرطان خبر داده اند که می تواند برای ایمن درمانی در برابر این بیماری خطرناک به کار گرفته شود.

تولید واکسن سرطان در دانشگاه آکسفورد

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت وبلاگ کاتالوگ و بروشور به نقل از نیواطلس، در آزمایش های این واکسن بر روی موش ها، استفاده از آن موجب افزایش سلول های ایمنی مقابله کننده با تومورهای سرطانی شده و ایمنی ایجادشده در پی کاربرد این واکسن ها هم قابل توجه بوده است.

انتظار می رود بعد از کسب اطمینان در مورد قابلیت ها و ایمنی واکسن یادشده آزمایش انسانی آن از اواخر سال جاری میلادی یعنی در زمستان آغاز شود.

اگر چه سیستم ایمنی بدن انسان از توانایی زیادی برای مقابله با انواع ویروس ها و باکتری ها برخوردار است، اما گاهی اوقات سلول های سرطانی با غلبه بر آنها تومورهایی را شکل می دهند که موجب توسعه سرطان در سراسر بدن و مرگ انسان ها می شود.

ایمنی ایجادشده با استفاده از واکسن سرطان باعث تقویت مضاعف سلول های ایمنی از طریق افزایش موارد کنترل و بررسی سلول های مشکوک می شود. در واقع این واکسن قرارگاه های چک و خنثی کننده متعددی را در بدن ایجاد می کند که به سلول های ایمنی برای مقابله با تومورهای سرطانی کمک می کنند.

واکسن سرطان دانشگاه آکسفورد در دو دوز تزریق می شود. این واکسن با استفاده از ناقلان ویروس مشابه با واکسن آسترازنکا که برای درمان بیماری کرونا استفاده می شود، تولید شده و سطح سلول هایی موسوم به CD8+ T را افزایش می دهد که برای هدف قرار دادن دو پروتئین به نام MAGE-A3 و NY-ESO-1 به کار می فرایند که فقط در سطح سلولهای سرطانی ظاهر می شوند. استفاده از این واکسن بر روی موش ها طرف بازه زمانی 50 روز نتایجی امیدوارکننده به ارمغان آورده است.

منبع: خبرگزاری فارس

به "تولید واکسن سرطان در دانشگاه آکسفورد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تولید واکسن سرطان در دانشگاه آکسفورد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید