تاثیر پمادی حاوی عصاره های گیاهی در کاهش علائم اگزما

به گزارش وبلاگ کاتالوگ و بروشور، پژوهشگران در یک مطالعه تاثیر پماد حاوی عصاره های گیاهی شاهتره و خار مریم را در کاهش شدت و علائم نوعی اگزما آنالیز کردند.

تاثیر پمادی حاوی عصاره های گیاهی در کاهش علائم اگزما

به گزارش وبلاگ کاتالوگ و بروشور، اختلال پوستی درماتیت آتوپیک نوعی اگزما است که علائمی مانند خارش شدید دارد و عوامل ژنتیکی و محیطی در ایجاد آن نقش دارد.

تا کنون هیچ درمان قطعی برای درمان این اگزما وجود نداشته است و بیشتر گزینه های درمانی موجود مانند مرطوب نماینده ها، بر پایه کاهش علائم هستند. بعلاوه در بیمارانی که از اگزمای مزمن رنج می برند، استفاده طولانی مدت از داروهای کورتیکواستروئید ممکن است باعث ایجاد عوارض جانبی گردد.

گیاه خار مریم دارای ویژگی های درمانی مانند خواص ضد حساسیت، ضد سرطان و ضد التهاب است. بعلاوه گیاه شاهتره نیز از قدرت آنتی اکسیدانی بالایی برخوردار است و تاثیرات تعدیل نماینده بر سیستم ایمنی بدن دارد.

با توجه به خواص این دو گیاه، پژوهشگران با انجام یک مطالعه تاثیر یک کرم گیاهی حاوی شاهتره و خار مریم را در کاهش شدت و عوارض بیماری اگزما آنالیز کردند.

برای انجام این تحقیق، 40 بیمار مبتلا به اگزمای خفیف تا میانه به طور تصادفی به دو گروه تقسیم شدند. یک گروه کرم حاوی شاهتره و خارمریم و یک گروه نیز پماد مومتازون 0.1 درصد که به طور معمول برای اگزما تجویز می گردد را دریافت کردند. دوره درمان به مدت دو هفته بود و بیماران قبل و دو هفته بعد از آغاز درمان، آنالیز شدند.

این مطالعه نشان داد که ترکیب عصاره شاهتره و خار مریم می تواند شدت و علائم بیماری درماتیت آتوپیک را بهبود بخشد و ممکن است درمان تازهی در کاهش علائم اگزما و مسائل آن باشد.

پژوهشگران این مطالعه می گویند که برای معرفی یک محصول حاوی این عصاره های گیاهی به بازار دارویی به عنوان یک داروی مناسب و تازه برای درمان اگزما، مطالعات بیشتری مورد احتیاج است.

این محققان توصیه می نمایند که مطالعات بیشتری برای اثبات اثربخشی این کرم، بر روی تعداد بیماران بیشتری انجام گردد.

در انجام این تحقیق، فریبا ایرجی و محیا عابدینی؛ پژوهشگران مرکز تحقیقات بیماری های پوست و لیشمانیوز دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، بهزاد شریف مخمل زاده، علی آقایی و امیر سیاهپوش؛ پژوهشگران دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با یکدیگر مشارکت داشتند.

یافته های این تحقیق دی ماه امسال، به صورت مقاله علمی با عنوان تاثیر کرم گیاهی حاوی شاهتره و خار مریم در درمان اگزما: یک کارآزمایی بالینی تصادفی کنترل شده دوسوکور در نشریه مجله گیاه پزشکی ابن سینا زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی مشهد منتشر شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "تاثیر پمادی حاوی عصاره های گیاهی در کاهش علائم اگزما" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاثیر پمادی حاوی عصاره های گیاهی در کاهش علائم اگزما"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید