مسافرکشی خارج از ترمینال در کاشمر ممنوع شد

به گزارش وبلاگ کاتالوگ و بروشور، خبرنگاران/خراسان رضوی رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای کاشمر گفت: برابر مصوبه شورای هماهنگی ترافیک کاشمر از ابتدای مهرذماه سوار کردن مسافر خارج از ترمینال و هر کدام از میادین شهری، به خصوص در ابتدای بلوار ثامن و میدان شهید غلامی که در خروجی به سمت مشهد قرار گرفته است، ممنوع است.

مسافرکشی خارج از ترمینال در کاشمر ممنوع شد

مهدی حقیقی امروز در جلسه معین تکلیف پارک سوار میدان شهید غلامی اضافه کرد: بدون شک با رانندگان اتوبوس های برون شهری متخلف در این حوزه برخورد قانونی می گردد و سه ماه کارت هوشمندشان قفل خواهد شد.

وی ادامه داد: در صورت توقف اتوبوس های برون شهری بیش از یک دقیقه در هر کدام از میادین از جمله میدان شهید غلامی با دوربین هایی که نصب شده به وسیله سامانه سپهتن از راننده عکس برداری خواهد شد و مدت زمان توقف هم در سامانه ثبت می گردد که در صورت تخلف با راننده متخلف به وسیله پلیس راهور و اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای برخورد قانونی می گردد.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای کاشمر اسم کرد: شاید در ابتدا مخالفت هایی به وسیله رانندگان و بعضی شهروندان در ممنوعیت سوار کردن مسافر بیرون از ترمینال صورت گیرد اما برابر مصوبه شورای هماهنگی ترافیک کاشمر از ابتدای مهر ماه این طرح باید اجرایی گردد.

وی با بیان اینکه این طرح با هدف نظارت بیشتر بر پروتکل های بهداشتی و ساماندهی مسافران انجام می گردد، گفت: اگر چه قبل از سوار شدن به اتوبوس های برون شهری باید شرایط سلامت مسافران از نظر ابتلا به کرونا کنترل و استعلام گردد و در صورت مثبت بودن پاسخ استعلام شرایط سلامت مسافر از تردد جلوگیری گردد اما اگر مسافر بین راه سوار اتوبوس گردد، این استعلام گرفته نمی گردد و سلامت دیگران به خطر می افتد.

حقیقی اضافه کرد: اگر شهرستان با کمبود پایانه روبرو است، باید در این خصوص شورای ترافیک شهرستان و استانداری تصمیم گیری نمایند اما به علت نبود پایانه نمی توان تخلف و قانون شکنی کرد. اگر تا به امروز مسافران خارج از پایانه مسافربری سوار اتوبوس های برون شهری می شدند، کوتاهی اجرا شده است.

وی ادامه داد: روزانه از شهرستان 30 اتوبوس به سمت مشهد، 6 اتوبوس به تهران و کرج، 2 اتوبوس به گرگان، یک اتوبوس به بیرجند و 2 اتوبوس هم به یزد بالغ بر 600 مسافر را جابه جا می نمایند.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای کاشمر با اشاره به اینکه در حال حاضر کمتر از 10 درصد مسافران برای سوار شدن به اتوبوس به ترمینال مراجعه می نمایند و اغلب بین راهی سوار می شوند، اسم کرد: امیدواریم با طرح ممنوعیت سوار کردن بین راهی مسافر به وسیله رانندگان اتوبوس شاهد مراجعه بیشتر مسافران به ترمینال مسافربری باشیم.

وی توضیح داد: مسافران دقت داشته باشند در صورت استفاده از اتوبوس های گذری مشمول بیمه مسافر نمی شوند و اگر در طول راستا حادثه ای برای آنان رخ دهد، بیمه هیچ مسئولیتی برای پرداخت خسارت جانی وارد شده به آنان متقبل نمی گردد و حق و حقوق مسافر از بین می رود.

حقیقی گفت: توقف اتوبوس ها در میادین شهر برای سوار کردن مسافر گاه موجب بروز حوادثی می گردد که در همین رابطه مقرر شد پلیس راهور بر تردد اتوبوس ها َنظارت بیشتری داشته و در صورت مشاهده هر گونه تخلف برخورد لازم را انجام دهد.

وی ادامه داد: نه تنها از زمان شیوع ویروس کرونا 20 تا 30 درصد تعداد مسافران کاهش یافت بلکه طبق پروتکل های بهداشتی ناوگان اتوبوسرانی بین شهری باید از 50 درصد ظرفیت ظرفیت استفاده کند که این موجب شده خسارت های بسیاری را متحمل شوند. البته از سویی مقدار کرایه حمل و نقل مسافر افزایش یافت و تا حدودی خسارت های وارده جبران شد.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای کاشمر با بیان اینکه تمامی آن هایی که مرتبط با ناوگان حمل و نقل هستند واکسینه شده اند، میانگین عمر ناوگان اتوبوسرانی کاشمر را کمتر از 10 سال خاطرنشان کرد و توضیح داد: خوشبختانه ترمینال و ناوگان اتوبوسرانی کاشمر شرایط خوبی دارد.

وی یادآور شد: مسافران می توانند بلیت اتوبوس مورد احتیاج خود را به مقصد هر کدام از شهرها به صورت اینترنتی تهیه نمایند و احتیاجی به مراجعه حضوری به ترمینال مسافربری نیست. بعلاوه از ساعت 5 تا 18 با فواصل نیم ساعت به طور مستقیم از محل پایانه خدمات دهی خواهد شد.

در این جلسه مقرر شد اطلاع رسانی لازم به وسیله شهرداری برای ممنوعیت سوار کردن مسافر بین راهی به وسیله رانندگان اتوبوس ها صورت گیرد.

پایانه مسافربری کاشمر در سال 1370 احداث شده و در تمام این سال ها بسیاری از مسافران برای رفتن به مشهد به جای رفتن به ترمینال از میدان شهید غلامی سوار اتوبوس می شدند که گاه موجب بروز مشکلاتی می شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "مسافرکشی خارج از ترمینال در کاشمر ممنوع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسافرکشی خارج از ترمینال در کاشمر ممنوع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید