ایرباس فرودگاه ها را بو می کشد

به گزارش وبلاگ کاتالوگ و بروشور به نقل از دیلی میل، شرکت ایرباس از سه ماهه چهارم 2020 میلادی یک ردیاب جدید را برای وجود مواد شیمیایی خطرناک استفاده می کند. این ردیاب بوی مواد شیمیایی خطرناک را ردیابی می کند.

ایرباس فرودگاه ها را بو می کشد

این دستگاه جدید با همکاری یک استارت آپ کالیفرنیایی به نام KoniKu در حال توسعه است. این استارت آپ تراشه های رایانشی با سلول های زیستی یکپارچه طراحی می کند.

در این همکاری دریافت کننده مهندسی ژنتیک شده بو که در Konikuتوسعه یافته اند در هواپیماهای ایرباس و فرودگاه ها نصب می شوند و به ردیابی مواد منفجره کمک می کنند.

موسس این استارت آپ می گوید: ما فناوری ابداع کرده ایم که می تواند بو را ردیابی کند. این فناوری در حقیقت هوا را بررسی و محتویات آن را مشخص می کند.

ردیاب بوی مذکور دارای دو نوع سلول است. یکی از آنها سلول رویان کلیه است که سلول HEK نیز نامیده می شود و دیگر سلول ستاره ای شکل مغز است.

به گفته ایرباس قرار است آزمایش اولیه عمومی این حسگرها در انتها سال جاری میلادی در بخش بازرسی فرودگاه ها استفاده شود و در مراحل بعدی در هواپیماها استفاده خواهد شد.

در شرایط ایده آل، این فناوری در کمتر از 10 ثانیه نسبت به هرگونه بو واکنش نشان می دهد.

این استارت آپ تصمیم دارد در آینده شبکه ای از حسگرها بسازد که می توانند طیف وسیعی از ترکیبات از جمله نشانگرهای بیماری را رصد کنند.

به گفته موسس استارت آپ Koniku، حسگرهای این شرکت می توانند وجود آنفلونزا را در نفس افراد با دقت 80 درصد شناسایی کنند و در آینده می توانند سرطان ریه یا حتی کووید19 را ردیابی کنند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "ایرباس فرودگاه ها را بو می کشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایرباس فرودگاه ها را بو می کشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید