جایزه نوبل ادبیات 2022 به نویسنده فرانسوی رسید

به گزارش وبلاگ کاتالوگ و بروشور، جایزه نوبل ادبیات 2022 به آنی ارنو نویسنده زن 82 ساله اهل فرانسه رسید.

جایزه نوبل ادبیات 2022 به نویسنده فرانسوی رسید

به گزارش وبلاگ کاتالوگ و بروشور، کمیته شش نفره نوبل ادبیات، آنی ارنو را به عنوان برنده سال 2022 معرفی کرد.

نکته درباره جوایز نوبل که باید بدانید

نویسنده ای که برای هر مضمون، نثری جداگانه دارد

این آموزشگاه اظهار داشت: آنی ارنو برای شجاعت و تیزهوشی واقع بینانه ای که به واسطه آن ریشه ها، بیگانگی ها و محدودیت های جمعی حافظه شخصی را کشف می نماید، شایسته دریافت جایزه نوبل ادبیات 2022 می داند.

آنی ارنو؛ نویسنده و استاد دانشگاه قرن بیستم میلادی اهل فرانسه است. آثار ادبی او که اغلب خودزندگی نامه هستند رابطه تنگاتنگی با جامعه شناسی دارند.

از این نویسنده آثار بسیاری در ایران ترجمه و چاپ شده است که از مهم ترین آنها می توان به جایگاه و سال ها، یک زن و شرم اشاره نمود.

نوبل ادبیات در سال 2020 به لوئیس گلیک؛ شاعر گمنام آمریکایی و در سال گذشته نیز به عبدالرزاق گورنا؛ نویسنده گمنام تونسی اعطا شد.

آنی ارنو هفدهمین زن برنده نوبل ادبیات است.

رسانه های مختلف، طی روزهای گذشته، فهرستی بلندبالا از نامزدهای دریافت نوبل ادبیات 2022 منتشر نموده بودند که از جمله این نامزدها می توان به میشل ولبک؛ نویسنده فرانسوی، آن کارسون؛ نویسنده کانادایی، لاسلو کراسناهورکایی؛ نویسنده مجارستانی، نگوگی واتیونگو؛ نویسنده کنیایی، ادویج دانتیکا؛ رمان نویس آمریکایی، یون فوسه؛ نویسنده نروژی، آنی ارنو؛ نویسنده فرانسوی، آدونیس؛ شاعر سوری، شولاستیک موکاسونگا؛ نویسنده فرانسوی، ماریز کنده؛ نویسنده فرانسوی، سلیم برکات؛ شاعر و نویسنده سوری و گاریل لوتز؛ شاعر و نویسنده آمریکایی اشاره نمود.

منبع: همشهری آنلاین

به "جایزه نوبل ادبیات 2022 به نویسنده فرانسوی رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جایزه نوبل ادبیات 2022 به نویسنده فرانسوی رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید