جزئیات حذف واحد و ترم در دانشگاه شهید بهشتی اعلام شد

به گزارش وبلاگ کاتالوگ و بروشور، معاونت آموزشی دانشگاه شهید بهشتی جزییات حذف واحد و حذف ترم را به دانشجویان خاطرنشان کرد.

جزئیات حذف واحد و ترم در دانشگاه شهید بهشتی اعلام شد

به گزارش گروه دانشگاه وبلاگ کاتالوگ و بروشور، جزییات حذف واحد و حذف ترم در دانشگاه شهید بهشتی از سوی معاونت آموزشی دانشگاه اعلام شد.

طبق اعلام این معاونت، حذف بیش از یک درس حتی دروس عملی در زمان حذف اضطراری، با موافقت شورای آموزشی واحد امکان پذیر است، به شرطی که تعداد واحد ها در کارشناسی از 6 واحد، و در ارشد و دکتری از 3 واحد کمتر نشوند.

حذف ترم مطابق قوانین و مقررات آموزشی جاری دانشگاه قابل انجام است و دانشجو می تواند تقاضای حذف ترم بدون احتساب در سنوات را با ذکر دلایل ناشی از این شرایط از یک فروردین ماه تا 13 خرداد ماه 99 در سیستم گلستان ثبت و ارسال کند.

در صورت بازگشایی دانشگاه، کلاس های دروس عملی، کارگاهی و آزمایشگاهی، و نیز به جامانده کلاس های نظری می توانند به صورت فشرده از زمان برقراری شرایط عادی تا آغاز نیمسال بعد برگزار شوند. برای دانشجویانی که در ترم جاری دروس ترکیبی (نظری- عملی) اخذ نموده اند و در حال گذراندن قسمت نظری دروس خود هستند، در صورت مهیا نبودن تشکیل کلاس عملی، این دروس به صورت ناتمام در نیمسال دوم 99-98 باقی خواهند ماند.

برگزاری جلسات حضوری دفاع از سرانجام نامه، رساله و همچنین امتحان ارزیابی آموزشی و پژوهشی با رعایت اصول بهداشتی، حداکثر تا 31 شهریورماه امکان پذیراست. جلسات فوق به شیوه الکترونیکی صـرفا برای دانشجویانی که دارای یکی از شرایط زیر باشند، قابل برگزاری است.

الف- پیش از بروز شرایط فعلی کشور، درخواست دانشجو جهت صدور مجوز دفاع در پیشخوان سامانه جامع آموزشی گلستان ثبت و به تایید استاد راهنما رسیده شده باشد. ب- بر اساس رای کمیسیون آنالیز موارد خاص دانشگاه یا استان، فرصت دفاع در بازه زمانی مشخصی به دانشجو داده شده باشد. ج- دانشجویانی که به تایید شورای آموزشی واحد دارای شرایط خاص هستند.

جلسات دفاع و ارزیابی به صورت الکترونیکی باید طبق ضوابط زیر برگزار شوند

الف- صرفا از سامانه lmsplus.sbu.ac.ir دانشگاه استفاده گردد. ب- با نظارت و مدیریت معاون آموزشی دانشکده/ پژوهشکده، یا نماینده معرفی شده وی یا مدیر گروه برگزار گردد. ج- جلسه از ابتدا تا سرانجام به وسیله سامانه مذکور به عنوان گزارش رسمی ضبط و نگهداری گردد.

آخرین مهلت ثبت و ارسال درخواست های صدور مجوز برگزاری ارزیابی جامع، تایید کفایت پژوهشی و صدور مجوز دفاع از رساله، توسط دانشجویان مقطع دکتری در سیستم جامع آموزشی گلستان، حداکثر چهارشنبه 12 شهریورماه است. همچنین آخرین مهلت ثبت و ارسال درخواست صدور مجوز دفاع از سرانجام نامه برای دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد در سیستم جامع آموزشی گلستان، حداکثر چهارشنبه 19 شهریور ماه است.

با توجه به ارائه بخشی از دروس نظری به صورت غیرحضوری، پیشنهاد کاهش شهریه مربوط به این دروس در خصوص دانشجویان شهریه پرداز به هیات محترم امنا ارسال خواهد شد. شهریه دروس یا ترمی که به دلیل موجه حذف شده باشد، به حساب بستانکار دانشجو منظور خواهد شد.

با توجه به شرایط کنونی معرفی فارغ التحصیلان رتبـه اول در مقطع کارشناسی به سازمان سنجش آموزش کشور، کماکان تابع مقررات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است. دانشجویانی که به صورت مهمان کامل در ترم جاری (دوم 99-98) در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند، حذف ترم و یا حذف دروس آنان بر عهده دانشگاه مبداء است. آنالیز مجدد تمدید مهمانی آنان برای نیمسال آینده مانند سایر متقاضیان جدید مهمانی، کماکان منوط به ثبت درخواست در سامانه سجاد وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و کسب شرایط مورد نظر این دانشگاه است.

گفتنی است؛ دانشجویان دوره های آموزش الکترونیـکی با توجه به ماهیت این دوره ها، تابع مقررات قبلی خود در نیمسال جاری هستند و این دستورالعمل در خصوص آن ها مصداق ندارد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "جزئیات حذف واحد و ترم در دانشگاه شهید بهشتی اعلام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات حذف واحد و ترم در دانشگاه شهید بهشتی اعلام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید