خودروی الکتریکی مفهومی تازه ولوو یک مانیفیست برای آینده است: پیمایش هزار کیلومتر با یک بار شارژ

به گزارش وبلاگ کاتالوگ و بروشور، ولوو از یک خودروی مفهومی تازه رونمایی کرد که آینده خودروهای کاملا برقی این خودروساز سوئدی را ترسیم می نماید.

خودروی الکتریکی مفهومی تازه ولوو یک مانیفیست برای آینده است: پیمایش هزار کیلومتر با یک بار شارژ

این خودرو روز چهارشنبه گذشته و در طی یک رویداد Tech Day معرفی گردید. در واقع، این خودرو نقشه راه آینده این شرکت برای فراوری خودروهای کاملا برقی تا سال 2030 است.

این خودرو که Concept Recharge نامیده می گردد؛ درب های خودکشی دارد که به فضای داخلی جاداری باز می شوند. این درب ها، به جای قرارگیری در ستون جلو خودرو، در ستون عقب قرار می گیرد و به این علت به این نام معروف شده اند. مدیران ولوو گفتند این طرح مفهومی بوده و بعید است در خودروهای واقعی استفاده گردد.

عدم استفاده از موتور احتراق داخلی باعث شده فضای بیشتری برای راننده و سرنشینان فراهم گردد. طراحی بیرونی براق و طراحی داخلی مینیمالیستی، این خودرو را بیشتر شبیه به خودروهای تسلا و خودروهای الکتریکی موجود در بازاری مانند فورد موستانگ مک ای نموده است.

ولوو میخواهد تا نیمه این دهه نزدیک به 600 هزار خودروی برقی بفروشد. همین طور، تا سال 2026 یک کارخانه فراوری باتری در اروپا راه اندازی خواهد نمود. این شرکت با همکاری شریک تجاری خود به نام Northvolt در حال کار روی نسل تازهی از باتری ها است که تراکم انرژی بالاتری داشته و به اسم یک عنصر یکپارچه با بدنه و ساختار خودرو استفاده می شوند.

باتری های تازه ولوو پس از سال 2025 وارد بازار شده و با یک بار شارژ، امکان رانندگی مسافت طولانی تری را فراهم می نمایند؛ حداکثر 625 مایل (1006 کیلومتر)؛ به همراه این ویژگی که شارژ سریع تری خواهند داشت.

ولوو از برنامه خود برای تجهیز خودروهایش به سنسور Lidar از شرکت Luminar هم پرده برداری کرد که ایمنی بیشتری برای خودران های در آینده فراهم می نماید. فناوری لیزری Lidar یک انقلاب در خودروهای خودران و بدون دخالت انسان ایجاد خواهند کرد و توانایی های بالایی در راندن خودروهای مستقل از انسان در بزرگراه ها دارند.

بعلاوه، ولوو در حال توسعه نرم افزار داخلی است که به آن ها امکان دهد به روزرسانی های تازه ناوگان شرکت یا برطرف اشکالات در سیستم را زودتر انجام دهند. این سیستم عامل VolvoCars نامیده می گردد و روی نسل بعدی وسایل نقلیه این شرکت سوار خواهد شد. یکی از ویژگی های مهم VolvoCars، نظارت به رانندگی مستقل در بزرگراه ها است.

در حال حاضر، تمام سیستم های پیشرفته یاری راننده احتیاج به توجه و نظارت راننده به جاده دارند ولی سیستم VolvoCars می خواهد این توجه انسانی را هم حذف کند.

ایمنی بیشتر؛ هنوز اولویت نخست ولوو است

سیستم عامل تازه قابلیت همکاری و سازگاری با همه سیستم های تفریح درون خودرویی مانند Android Automotive OS و Blackberry QNX، لینوکس و AUTOSAR را دارد. ولوو بدش نمی آید تمام سیستم عامل خودرویی خود را منبع باز کند؛ به شرط اینکه ویژگی های پیشرفته ای ارائه دهند و به بهبود کیفیت خودرو منجر شوند.

ولوو می گوید معماری تازه از یک کامپیوتر اصلی با دو تراشه SoC انویدیا سود خواهد برد که یکی روی عملنمودهای اصلی رانندگی تمرکز دارد و دیگری برای ویژگی های نیمه خودران و عملنمودهای پیشرفته تر استفاده می گردد. در آینده، ولوو امیدوار است که برای پردازش کارآمدتر، این تراشه در یک پردازنده مرکزی تلفیق شوند.

ولوو میخواهد در سال آینده هم از خودروی برقی شاسی بلند تازه XC90 خود رونمایی کند. اولین خودروی برقی این شرکت به نام XC40 Recharge هم از سال جاری به فروش می رود. مدل C40 Recharge هم فروش خود را از اواخر سال جاری شروع می نماید.

تقریبا می توان گفت ولوو آخرین خودروسازی است که به ترسیم آینده خودروهای الکتریکی خود پرداخته است؛ کاری که بسیاری از خودروسازهای مشهور دیگر مانند فولکس واگن پیش تر انجام دادند.

خودروهای ولوو به ایمنی بالا معروفیت دارند و این شرکت هنوز می خواهد این ویژگی مهم اعتمادساز برای مشتری را حفظ کند. به همین علت، روی فناوری های کیسه های هوای ایمن تر یا مقاومت خودرو در برابر سقوط تمرکز بیشتری دارد.

منبع: یک پزشک

به "خودروی الکتریکی مفهومی تازه ولوو یک مانیفیست برای آینده است: پیمایش هزار کیلومتر با یک بار شارژ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خودروی الکتریکی مفهومی تازه ولوو یک مانیفیست برای آینده است: پیمایش هزار کیلومتر با یک بار شارژ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید