دانش بنیان ها با فراوری محصولی ایرانی هزینه های حفر چاه را کاهش دادند

به گزارش وبلاگ کاتالوگ و بروشور، یک شرکت دانش بنیان پیروز به فراوری محصولاتی شده است که کاهش هزینه های حفر چاه را در پی داشته و کاربرد آن کنترل اندازه هرزروی گل حفاری است.

دانش بنیان ها با فراوری محصولی ایرانی هزینه های حفر چاه را کاهش دادند

به گزارش گروه علم و پیشرفت وبلاگ کاتالوگ و بروشور به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری،مهدی یوسفی مدیرعامل شرکت دانش بنیان سازه فرنام کیش با بیان این که محصول لیگنوسیل و استون سیل در صنعت نفت و بخش حفاری کاربرد دارد، ادامه داد: این محصولات دانش بنیان برای کنترل مقدار هرزروی گل حفاری در صنایع حفاری چاه های نفت و گاز مورد استفاده قرار می گیرد.

کاهش هزینه های حفر چاه

این دو محصول ایران ساخت مورد احتیاج صنعت نفت و حفاری، کاملاً بومی سازی شده است و توانسته احتیاج این حوزه را تأمین کند.

این محصول تقریباً در 28 چاه توانسته جلوگیری از هرزروی سیال حفاری با موفقیت بالای 85 درصد داشته باشد که شامل میدان شرکت های نفت منطقه ها مرکزی، فلات قاره و شرکت نفت منطقه ها نفت خیز جنوب است.

از مزیت های این محصول ایران ساخت می توان به مقدار حلالیت بالا در اسید و بعلاوه قیمت پایین تر نسبت به رقبای خارجی اشاره نمود.

با توجه به شرایط تحریم شرکت های خارجی، نمونه خارجی این محصول را در اختیار شرکت ملی نفت و زیرمجموعه حتی با قیمت بالا قرار نمی دهند و نمونه ایران ساخت توانسته است با کیفیتی هم پای نمونه خارجی، این احتیاج را تامین کند.

ایجاد اشتغال و صرفه جویی های ارزی

در این شرکت به طور مستقیم برای 25 نفر اشتغال زایی ایجاد شده و بعلاوه و به طور غیرمستقیم 90 نفر هم با این شرکت همکاری می نمایند.

طبق گزارش کارفرما تنها یک چاه باعث جلوگیری از هزینه 1.9 میلیون یورویی شده است، قطعاً با محاسبه مقدار اجاره روزانه دکل ، نیروی انسانی ، تعداد چاه ها و موارد دیگر مجموع مقدار صرفه جویی واقعی تعیین می گردد.

مدیرعامل شرکت دانش بنیان سازه فرنام کیش با اشاره به این که بازاریابی این محصولات در کشورهای همسایه شروع شده است، اضافه نمود: کاهش هزینه های حفر یک چاه بدون استفاده از آن ها امکان پذیر نیست یا هزینه بسیار زیادی را تحمیل می نماید که این موضوع، مهم ترین ویژگی تولیدات ایران ساخت است.

منبع: خبرگزاری فارس

به "دانش بنیان ها با فراوری محصولی ایرانی هزینه های حفر چاه را کاهش دادند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانش بنیان ها با فراوری محصولی ایرانی هزینه های حفر چاه را کاهش دادند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید