رمان برگزیده ویلیام سارویان در ایران

به گزارش وبلاگ کاتالوگ و بروشور ، این رمان نخستین بار سال 2018 منتشر شد و توانست جوایز و افتخارات زیادی برای نویسنده اش به همراه بیاورد. در دوردست سال 2018 به لیست نهایی جایزه پولیتزر و جایزه پن فاکنر راه یافت و برنده چندین جایزه ادبی دیگر، ازجمله جایزه مشهور ویلیام سارویان شد. بعلاوه مجله معتبر پابلیشرز ویکلی، در دوردست را در لیست ده کتاب برتر سال قرار داد.

رمان برگزیده ویلیام سارویان در ایران

هرنان دیاز زاده آرژانتین است؛ اما کودکی اش را در سوئد گذرانده و حالا در نیویورک زندگی می نماید. او در نخستین رمانش، در دوردست، راوی تنهایی انسان است و مفهوم انزوا و دلتنگی را باشکوه و استادانه به تصویر کشیده است.

در دوردست داستان نوجوانی به نام هاوکن است که می کوشد همراه برادرش از گوتنبرگ سوئد راهی نیویورک گردد؛ اما در شلوغی بندر برادرش را گم می نماید و از کشتی کالیفرنیا سردرمی آورد. نه انگلیسی بلد است؛ نه پولی در بساط دارد؛ اما مصمم است هرطور شده برادرش را پیدا کند. هاوکن پای پیاده به راه می افتد و سفری را شروع می نماید که سرشار از لحظات ناب است. سفری که به سلوکی درونی پیوند می خورد و پایان از هاوکن نوجوان، مردی تنها و دردمند می سازد که پناهگاه زیرزمینی خودش را به ارتباط با آدم ها ترجیح می دهد...

رمان در دوردست را نشر سنگ در 256 صفحه به قیمت 60 هزار تومان منتشر نموده است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "رمان برگزیده ویلیام سارویان در ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رمان برگزیده ویلیام سارویان در ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید