فوائد کنجد سیاه برای سلامتی

به گزارش وبلاگ کاتالوگ و بروشور، تهران (پانا) - کنجد سیاه علاوه بر آنکه طعم دهنده خوبی برای مواد غذایی است حاوی مواد مغذی اصلی و مفید برای سلامت است.

فوائد کنجد سیاه برای سلامتی

به گزارش ایسنا، روزنامه تایمز آو ایندیا به برخی از فوائد کنجد سیاه برای سلامت اشاره کرده که شامل موارد زیر است:

تنظیم فشار خون: فشار خون بالا یکی از شایع ترین بیماریهای جسمی در جهان است. کنجد سیاه به دلیل برخورداری از میزان قابل توجهی منیزیم در پیشگیری از بالا رفتن فشار خون موثر است. همچنین این دانه ها سرشار از چربی های اشباع نشده است که به تنظیم فشار خون کمک می کند.

کمک به هضم غذا: این دانه ها در درمان مسائل گوارشی از قبیل یبوست مفید است چرا که سرشار از فیبر خوراکی است. کنجد سیاه حرکت روده را تقویت کرده و فرایند هضم غذا را آسان می کند.

پیشگیری از سرطان: دانه کنجد سیاه حاوی خواص آنتی اکسیدان است که از بدن در برابر سلولهای سرطانزا محافظت می کند. ترکیب سسامین موجود در این دانه ها مانع از آن می شود که رادیکالهای آزاد به بدن آسیب وارد کند.

بهبود خلق و خو: وجود مقادیر بالایی از کلسیم و منیزیم در دانه های کنجد سیاه سطح استرس در بدن را کاهش می دهد. مصرف این دانه ها موجب تولید سروتونین می شود که خلق و خو را تنظیم کرده و درد را کاهش می دهد.

مفید برای سلامت ریه: با شیوع کروناویروس نگرانی ها در مورد حفظ سلامت دستگاه تنفسی بیشتر شده است. منیزیم موجود در دانه های کنجد سیاه برای افراد مبتلا به بیماریهای تنفسی از جمله آسم مفید است.

حفظ سلامت و استحکام استخوانها: دانه های کنجد سیاه سرشار از کلسیم و روی است که سلامت استخوانها را حفظ می کند.

منبع: خبرگزاری پانا

به "فوائد کنجد سیاه برای سلامتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فوائد کنجد سیاه برای سلامتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید