مدیر سابق OpenAI: هوش مصنوعی شاید آخرین فناوری ابداع شده از طریق بشر باشد

به گزارش وبلاگ کاتالوگ و بروشور، زک کاس، مدیر سابق OpenAI، در گفت وگویی با اینسایدر گفت که نسبت به توانایی هوش مصنوعی برای حل مسائل جهانی خوشبین است. درحالی که هوش مصنوعی می تواند نوآوری های غیرقابل تصوری را ایجاد کند، انسان باید با دردسرهای فزاینده آن نیز دست وپنجه نرم کند. از آنجایی که اکنون راه بازگشتی وجود ندارد، او گفت که بهتر است روی سیاست گذاری مؤثر و مدیریت فساد تمرکز کنیم.

مدیر سابق OpenAI: هوش مصنوعی شاید آخرین فناوری ابداع شده از طریق بشر باشد

زک کاس در گفت وگو با اینسایدر نظرات خود درباره هوش مصنوعی و آینده آن را اعلام کرد. به رغم نگرانی های فزاینده حول هوش مصنوعی، کاس این فناوری را یک موهبت می داند. او پیش از ترک OpenAI یکی از صد کارمند اول این شرکت محسوب می شد و بخش Go-to-Market را اداره می کرد.

کاس بسیار به آینده هوش مصنوعی خوشبین است و البته به باور او، برای پیشرفت این فناوری انسان باید متحمل رنج هایی شود. او گفت:

هوش مصنوعی شاید آخرین فناوری ابداع شده از طریق بشر باشد؛ از اینجا به بعد، هوش مصنوعی ما را با سرعتی استثنایی به پیش می برد و ما بیشتر و بیشتر از زندگی رضایت پیدا می کنیم و به اکتشاف کهکشان های دیگر می پردازیم. آینده هوش مصنوعی دیستوپیایی و پساآخرالزمانی نیست، بلکه روشن و سرشار از شادی و رنج کمتر است. بنابراین درحال حاضر اساساً هدف و مأموریت من ترویج یک آینده درخشان و هیجان انگیز است. اساساً معتقدم اگر افرادی که این آینده را تبلیغ می کنند نداشته باشیم، شانسی برای ساختن آن نداریم.

آینده هوش مصنوعی و نظرات مدیر سابق OpenAI

زک کاس البته به خطراتی از سوی هوش مصنوعی نیز اشاره کرد. احمق شدن انسان ها، فقدان هویت، همسونشدن همگانی با پیشرفت هوش مصنوعی و البته وجود آدم های سوءاستفاده گر از خطرات مهمی است که او برمی شمرد.

کاس می گوید اگر هوش مصنوعی همه مسائل ما را حل نماید، پس مغز ما چه خواهد کرد؟ او فکر می کند این احتمال معقولی است که با ترویج هوش مصنوعی، مغز ما برای مدتی کوتاه از تکامل باز می ماند. البته همانند اوج گیری هر فناوری نوینی، مثل اینترنت و شبکه های اجتماعی، انسان راهی برای خلاقیت و تکامل پیدا می کند. مشکل بعدی نیز فقدان هویت است. خیلی ها در اثر هوش مصنوعی ممکن است کار خود را از دست بدهند. با توجه به اینکه شغل هرکس به گونه ای در شکل گیری هویت او نقش دارد، احتمالاً این موضوع به فقدان هویت نیز منجر می شود.

مشکل بعدی نیز به همسوشدن و یکپارچگی بشر برای اتخاذ سیاست های نو درباره هوش مصنوعی مربوط می شود. به اعتقاد کاس، این امر نیز در سال های پیش رو محقق می شود؛ چرا که هیچ کس نمی خواهد هوش مصنوعی علیه منافع او عمل کند. او بر لزوم ایجاد سیاست های مهم برای این فناوری تأکید دارد؛ هوش مصنوعی نیز همانند انرژی هسته ای و گرمایش زمین، باید در چهارچوب هایی قانونمند بگنجد.

منبع: دیجیاتو

منبع: انتخاب

به "مدیر سابق OpenAI: هوش مصنوعی شاید آخرین فناوری ابداع شده از طریق بشر باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدیر سابق OpenAI: هوش مصنوعی شاید آخرین فناوری ابداع شده از طریق بشر باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید