امضاهای طلایی را حذف می کنیم

به گزارش وبلاگ کاتالوگ و بروشور، خبرنگاران : وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه وزارت صمت تا جایی که امکان داشته باشد نسبت به حذف امضاهای طلایی اقدام خواهد نمود، گفت: یکی از امضاهای طلایی صدور مجوز برای واحدهای فولادی است که به همه دستگاه ها ابلاغ شده تا هر کس از حوزه صنایع فولادی درخواست مجوزی داشته باشد سریعا اقدام نمایند.

امضاهای طلایی را حذف می کنیم

به گزارش وبلاگ کاتالوگ و بروشور به نقل از ایسنا ،علیرضا رزم حسینی امروز (جمعه-31 اردیبهشت ماه) در نشستی با صنعتگران، معدن کاران و فعالان و نخبگان مالی شهرستان اردستان اظهار کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت در این دوره کوشش دارد، فراورینماینده، صادر نماینده و واردنماینده را تشویق و حمایت کند.

وی با اشاره به هدف گذاری وزارت صنعت، معدن و تجارت با توجه به نام گذاری سال 1400 اضافه نمود: آزادسازی شش هزار محدوده و معدن حبس شده کشور اقدامی شجاعانه و خردمندانه بود که واگذاری این معادن برای فعال سازی، فرصت جدیدی برای سرمایه گذاری و اشتغال در کشور ایجاد می نماید.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه واگذاری معادن حبس شده به وسیله مزایده عمومی به افراد دارای اهلیت و صلاحیت، جهش صنعتی و معدنی در کشور به وجود خواهد آورد، افزود: این اقدام باعث می گردد یک فرصت سرمایه گذاری در حوزه معادن و همچنین ایجاد اشتغال فراهم گردد.

رزم حسینی تاکید نمود: جلوگیری از خام فروشی مواد معدنی را به صورت جدی دنبال می کنیم و بر این باوریم که معدنی را استخراج نکنیم مگر اینکه امکان فرآوری داخل برای ایجاد ارزش اضافه نموده داشته باشد و این راستا را با جدیت ادامه می دهیم.

وی با بیان اینکه وزارت صمت تا جایی که امکان داشته باشد نسبت به حذف امضاهای طلایی اقدام خواهد نمود، گفت: یکی از امضاهای طلایی صدور مجوز برای واحدهای فولادی است که به همه دستگاه ها ابلاغ شده تا هر کس از حوزه صنایع فولادی درخواست مجوزی داشته باشد سریعا اقدام نمایند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: تمام کوشش وزارت صنعت، معدن و تجارت این است تا شرایطی را فراهم کند که زمینه رانت و رانت خواری از بین برود تا بسیاری از مسائل سرمایه گذاران خود به خود از بین برود. البته در این راه موردهجمه همه رانت خواران، مفسدان و ویژه خواران قرار گرفته ایم.

رزم حسینی توضیح داد: سیاست دیگر وزارت در بخش معدن حمایت از فراوریات ماشین آلات سنگین معدنی ساخت داخل است و هم اکنون در حال آغاز مجدد شرکت معتبر و عظیم هپکو اراک هستیم که همکاران ما نشست هایی را برگزار کردند و امیدواریم نتیجه بخش باشد.

وی اظهار کرد: براساس توافقی که صورت گرفت و هیئت دولت آن را به تصویب رساند تمام اختیارات مربوط به بخش محصولات کشاورزی مانند تامین نهاده های دامی و توزیع، صادرات و واردات محصولات کشاورزی کاملا در اختیارات وزارت جهاد کشاورزی قرار گرفته است و این وزارتخانه اختیار تام دارد.

وی اضافه نمود: سال گذشته صنعت ایران شرایط خوبی داشت و علیرغم همه فشارهای مالی و بیماری کرونا رشد صنعتی 8 درصد داشته است و 1557 واحد غیرفعال به چرخه فراوری بازگشت خورده که یک رشد فاخر برای کشور خواهد بود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه سال جاری جشن خودکفایی فراوری لوزام خانگی را با بهترین کیفیت برگزار خواهیم کرد، گفت: وزارت صنعت از اینگونه فعالیت هایی که در جهت خودکفایی کشور حرکت کند به صورت جدی حمایت خواهد نمود، حتی اگر برجام هم اتفاق بیفتد سیاست وزارت صنعت، معدن و تجارت تقویت واحدهای فراوریی داخلی و استاده از ابزارهای تعرفه ای برای تنظیم بازار است.

همچنین مدیرعامل شرکت تعاونی فولاد کویر اردستان در بازدید وزیر صمت از این کارخانه با بیان اینکه فولاد کویر اردستان در سه فاز طراحی شده است، گفت: فاز اول این کارخانه با ظرفیت فراوری 100 هزار تن آهن اسفنجی با قابلیت افزایش به 200 هزار تن طراحی شده است. همچنین با اتمام سه فاز برای 2500 نفر به صورت غیرمستقیم اشتغالزایی خواهد شد.

سینک ساهنی اظهار کرد: کارخانه فولاد کویر اردستان در سه فاز تعریف شده است. فاز اول با ظرفیت نزدیک به 100 هزار تن فراوری آهن اسفنجی و قابلیت افزایش این ظرفیت به 200 هزار تن در سال تعریف شده است. در فاز دوم ساخت نیروگاه برق به روش بازیافت حرارتی به ظرفیت 16 مگاوات در سال را خواهیم داشت و در سال های آینده با اجرای فاز سوم این پروژه شاهد فراوری شمش فولادی به روش کوره القایی و به ظرفیت 150 هزار تن خواهیم بود.

وی اضافه نمود: سرمایه گذاری صورت گرفته در این مجموعه برابر با 7 هزار میلیارد ریال و شامل دو بخش است؛ بخشی از آن توسط بخش خصوصی از کشور هند و بخش دیگر توسط سرمایه گذاری داخلی صورت گرفته است.

مدیرعامل شرکت تعاونی فولاد کویر اردستان ادامه داد: شیوه فراوری آهن اسفنجی در این کارخانه با روش احیای مسقتیم سنگ آهن بر پایه زغال سنگ طراحی شده که از روش های نوین فراوری آهن اسفنجی در جهان به شمار می رود. حدود 25 درصد آهن اسنفنجی جهان به همین روش فراوری می گردد.

ساهنی گفت: عملیات اجرایی فاز اول این کارخانه که مسئولیت فراوری آهن اسفنجی را برعهده دارد، از 5 سال پیش آغاز شده است. حجم عملیات صورت گرفته در ساخت این کارخانه شامل عملیات خاک برداری و سیویل بالغ بر 10 هزار متر مکعب، ساخت و تامین و نصب اسکلت فلزی بالغ بر 8 هزار تن و کابل کشی 50 کیلومتر است. همچنین این فاز کارخانه اشتغازایی بالغ بر 200 نفر به صورت مستقیم و 1000 نفر به صورت غیرمستقیم را دارد که پس از اجرا و بهره برداری از هر سه فاز، این تعداد به 500 نفر به صورت مستقیم و 2500 نفر به صورت غیرمستقیم افزایش خواهد یافت.

وی ادامه داد: تا به امروز همه تست های سرد این کارخانه با موفقیت انجام و بنابراین فراوری اولیه ما برای 20 روز آینده برنامه ریزی شده و در این مرحله حساس به حمایت وزارت صمت را برای توسعه احتیاج داریم.

منبع: اقتصادنیوز

به "امضاهای طلایی را حذف می کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امضاهای طلایی را حذف می کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید