مقاومت اپل در برابر پورت USB، C؛ راحتی کاربر یا پول؟

به گزارش وبلاگ کاتالوگ و بروشور، طبیعتا این عایدی آسان و هنگفت در صورت استفاده از درگاه USB-C به جای لایتنینگ از دست خواهد رفت! بنابراین طبیعی است که اپل تا آخرین لحظه ممکن از درگاه های آشنای لایتنینگ استفاده نموده و در برابر پورت های USB-C مقاومت کند.

مقاومت اپل در برابر پورت USB، C؛ راحتی کاربر یا پول؟

چرا اپل که زمانی یکی از ریسک پذیرترین کمپانی های حوزه تکنولوژی بود تا این حد در برابر استفاده از پورت USB-C مقاومت می نماید؟

اگر اپل محتاط چند سال اخیر را فاکتور بگیریم، این کمپانی همواره در شمار پیشرو ترین شرکت ها در استفاده از تکنولوژی های نو بوده است. کوپرتینویی ها با آی مک فلاپی را کنار گذاشته و به سراغ سی دی رفتند. این کمپانی بعلاوه در شمار نخستین شرکت هایی بود که استاندارد Firewire و درگاه های USB-A را از محصولاتشان حذف کرد.

با این حال رویکرد اپل در قبال پورت USB-C اندکی فرق دارد و این کمپانی تا جای ممکن در برابر استفاده از این پورت ها مقاومت می نماید. اما علت چیست؟ چه عاملی باعث شده که یکی از پیشروترین کمپانی های تکنولوژیک جهان در برابر این استاندارد نو مقاومت کند؟

مقاومت اپل در برابر پورت USB-C؛ راحتی کاربر یا پول؟

اپل در اظهارات اولیه خود، علت عدم گرایش به درگاه های یو اس بی نوع C در آیفون را راحتی کاربران عنوان نموده بود. برای توجیه این امر، کوپرتینویی ها ادعا کردند که مشتریان محصولات اپل از ابتدا تمامی دستگاه های جانبی و شارژر های خود را مجهز به درگاه لایتنینگ تهیه نموده اند و در صورت جایگزینی آن با USB-C در آیفون ها، کاربران نیز ناچار به تعویض مجدد اکسسوری های خود خواهند شد.

با این حال این ادعای اپل چندان باورپذیرنیست؛ چرا که اپل پیش از این نشان داده که در هنگام ایجاد تغییرات مهم تکنولوژیکی توجه چندانی به نظرات کاربران ندارد! بنابراین، علت اصلی این مقاومت اپل در برابر پورت USB-C را باید در جای دیگری جستجو کرد!

بر اساس اطلاعات موجود، اپل به ازای هر دستگاهی که به درگاه های لایتنینگ مجهز است، هزینه ای را از فروشنده دریافت می نماید. البته رقم این هزینه دریافتی به طور دقیق تعیین نیست؛ اما می توان حدس زد که این مبلغ برای هر دستگاه بین 2 تا 4 دلار باشد. به این ترتیب، کمپانی کوپرتینویی قادر است سالانه مبلغ هنگفتی را فقط از فروش تجهیزات جانبی و گجت ها به دست آورد.

اپل USB-C مقاومت

طبیعتا این عایدی آسان و هنگفت در صورت استفاده از درگاه USB-C به جای لایتنینگ از دست خواهد رفت! بنابراین طبیعی است که اپل تا آخرین لحظه ممکن از درگاه های آشنای لایتنینگ استفاده نموده و در برابر پورت های USB-C مقاومت کند.

شما در این زمینه چه فکری می کنید؟ آیا اپل همان طور که ادعا می نماید به علت توجه به راحتی کاربران در برابر جایگزینی درگاه لایتنینگ با USB-C گارد گرفته یا این که مثل همواره سودای کسب عایدی بیشتر را در سر دارد؟

منبع: گجت نیوز

منبع: فرادید

به "مقاومت اپل در برابر پورت USB، C؛ راحتی کاربر یا پول؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاومت اپل در برابر پورت USB، C؛ راحتی کاربر یا پول؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید