وخامت وضع سلامت بنیان گذار پایگاه افشاگر ویکی لیکس

به گزارش وبلاگ کاتالوگ و بروشور، بنا به گزارش نماینده ویژه سازمان ملل متحد، جولیان آسانژ در زندان انگلیس شکنجه می شود و حدود 23 ساعت در شبانه روز را در حبس انفرادی به سر می برد.

وخامت وضع سلامت بنیان گذار پایگاه افشاگر ویکی لیکس

به گزارش ، جولیان آسانژ سال 2010 میلادی با تاسیس پایگاه اینترنتی ویکی لیکس، پرده از جنایات آمریکا در عراق و افغانستان برداشت و اسناد آن را منتشر کرد. با زلزله ای که با این افشاگری ها در سیاست آمریکا رخ داد او مجبور شد در لندن به سفارت اکوادور پناهنده شود و هفت سال آنجا بماند تا اینکه دولت اکوادور مصونیت او را لغو کرد و انگلیسی ها، وی را دستگیر و به زندان انفرادی انداختند.

بنا به گزارش نماینده ویژه سازمان ملل متحد، این خبرنگار افشاگر در زندان انگلیس شکنجه می شود و حدود 23 ساعت در روز را در حبس انفرادی به سر می برد.

حبس او با اعتراضات فراوان در دنیا روبرو شده است؛ از جمله، 130 شخصیت سیاسی، فرهنگی و هنری آلمان با امضای طوماری خواستار آزادی و احقاق حق وی شده اند.

ترامپ ابتدا از جولیان آسانژ به علت افشای اسنادی علیه هیلاری کلینتون دفاع کرد، اما حالا خواستار استردادش شده و انگلیس می خواهد در ماه اسفند، دادگاه او را برگزار کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "وخامت وضع سلامت بنیان گذار پایگاه افشاگر ویکی لیکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وخامت وضع سلامت بنیان گذار پایگاه افشاگر ویکی لیکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید