وزیر خارجه سعودی: عربستان هرگز بانی جنگ نبوده است!

به گزارش وبلاگ کاتالوگ و بروشور به نقل از روزنامه جروزالم پست، ابراهیم عبدالعزیز العساف وزیر خارجه سعودی روز پنج شنبه در هفتاد و چهارمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد هشدار داد که این کشور برای دفاع از خود در برابر ایران تمام اقدامات لازم را انجام خواهد داد و از جامعه بین الملل خواست تا علیه تهاجم ایران (!) متحد و یکپارچه شوند.

وزیر خارجه سعودی: عربستان هرگز بانی جنگ نبوده است!

العساف در سخنرانی خود مدعی شد: کشورم، موطن دو مسجد مقدس.. هرگز بانی جنگ نبوده است، اما در دفاع از مکانهای مقدس و حاکمیت خود از هیچ اقدامی فروگذار نخواهد کرد.

العساف با اشاره به حملات اخیر به تأسیسات نفتی عربستان مدعی شد که این حمله پیامدهایی فراتر از حوزه جغرافیایی عربستان دارد و اینکه ایران تهدیدی قابل توجه علیه عرضه جهانی نفت است!

وزیر خارجه سعودی در ادامه ادعاهای پوچ خود گفت که جمهوری اسلامی تحت حاکمیت یک رژیم سرکش است که عرضه جهانی انرژی و اقتصاد جهان را به مخاطره می اندازد. وی همچنین گفت: تمام کشورها باید در برابر ایران بایستند، به ویژه با وضع تحریمها علیه تهران و اینکه حملات اخیر آزمونی واقعی برای سنجش اراده جامعه بین الملل در جهت پذیرفتن مسؤولیت اخلاقی و تاریخی خود است.

العساف با چشم پوشی آشکار از جنایات رژیم سعودی در یمن مدعی شد که رژیم بی رحم ایران (!) نه تنها مردم منطقه بلکه کل جهان را تهدید می کند.

وزیر خارجه سعودی همچنین ادعا کرد که بهترین راه برای جلوگیری از رفتار تهاجمی ایران قطع منابع حمایت مالی تهران است. وی در ادامه افزود: امروز ما یک مسؤولیت تاریخی برعهده داریم. اعتبار کل این سازمان (سازمان ملل) و کل جهان در خطر است.

این در حالی است که مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا روز چهارشنبه گفت که واشنگتن در نظر دارد تا نهادها یا کشورهایی را که به خرید نفت از ایران ادامه می دهند، تحریم کند. متعاقب این اظهارات، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه روز جمعه اظهار داشت که با وجود خطر تحریمهای آمریکا، برای ترکیه توقف خرید نفت و گاز طبیعی از ایران غیرممکن است و افزود که روابط تجاری میان تهران- آنکارا همچنان ادامه می یابد.

اردوغان در سفر بازگشت خود از سازمان ملل به وبلاگ کاتالوگ و بروشور گفت که ترکیه از تحریمهای احتمالی آمریکا به دلیل روابط تجاری خود با ایران ترسی ندارد و آنکارا نمی خواهد که همکاری خود با تهران را قطع کند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "وزیر خارجه سعودی: عربستان هرگز بانی جنگ نبوده است!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر خارجه سعودی: عربستان هرگز بانی جنگ نبوده است!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید