پرسپولیس و استقلال حذف نشدند ، آخرین شرایط استقلال و پرسپولیس برای شرکت در لیگ قهرمانان

به گزارش وبلاگ کاتالوگ و بروشور، در پی خبرهایی مبنی بر سخت گیری AFC و تعدد پرونده های اقتصادی ارجاع شده به این نهاد فوتبالی قاره آسیا، امروز باخبر شدیم فدراسیون فوتبال نامه ای برای کنفدراسیون فوتبال آسیا تنظیم نموده و در آن خواهان مهلت بیشتر برای برطرف و رجوع مسائل اقتصادی نموده است.

پرسپولیس و استقلال حذف نشدند ، آخرین شرایط استقلال و پرسپولیس برای شرکت در لیگ قهرمانان

در این نامه فدراسیون فوتبال ایران با اشاره به مسائل ناشی از تحریم و مسائل مختلف از کنفدراسیون فوتبال آسیا درخواست فرجه ای برای تسویه حساب با طلبکاران نموده، هم آنچه که در سالهای قبل نیز به وسیله استقلال و پرسپولیس صورت گرفته و آن ها را از خطر حذف از رقابت های آسیایی دور نموده است، این بار اما با توجه به سوابق طولانی و مسائل هر ساله، پاسخ AFC به نامه فدراسیون فوتبال ایران منفی بوده و به این ترتیب دو تیم استقلال و پرسپولیس در حال حاضر در آستانه حذف از لیگ قهرمانان آسیا در فصل 2021 قرار گرفته اند.

امروز (یکشنبه 31 اکتبر، 9 آبان) آخرین مهلت کنفدراسیون فوتبال آسیا برای دریافت مجوز حرفه ای باشگاه ها و حضور در لیگ قهرمانان آسیا است. فدراسیون فوتبال برای جلوگیری از حذف پرسپولیس و استقلال از لیگ قهرمانان با این کنفدراسیون نامه نگاری نموده و خواهان مهلت اضافی شده است.

از طرفی حسین شریفی، مدیر روابط عمومی فدراسیون فوتبال ساعاتی پیش اطلاع داد: تا این لحظه حکمی از سوی AFC درخصوص حذف استقلال و پرسپولیس به دست ما نرسیده

شریفی در ادامه شرح داد که کمیته بدوی کنفدراسیون فوتبال آسیا 9 باشگاه از عربستان، چند باشگاه اماراتی و یک تیم از کره جنوبی را حذف نموده و اصلا شوخی و تعارف ندارد.(ورزش سه)

استقلال و پرسپولیس از لیگ قهرمانان حذف شدند؟

کنفدراسیون فوتبال آسیا با توجه به نامه هایی که از شاکیان داخلی و دریافت اطلاعات مبنی بر مالکیت مشترک دو باشگاه استقلال و پرسپولیس روی این موضوع دریافت نموده است فرایند حرفه ای سازی آنها را زیر ذره بین برده است. این نهاد بین المللی در نامه های ارسالی خود پس از معرفی اعضای کمیته صدور مجوز حرفه ای فدراسیون فوتبال خواهان شفافیت در ارسال مدارک باشگاه های لیگ فزونی شده بود.

کمیته مذکور نیز با توجه به اینکه زیر مجموعه فدراسیون فوتبال محسوب می گردد در صورت تخطی با انحلال از سوی AFC و جریمه یا تعلیق کلیه فعالیت های فدراسیون روبرو می شد. از این رو مدارک باشگاه ها به صورت شفاف آنالیز شد تا تصمیم به عدم صدور مجوز حرفه ای برای استقلال و پرسپولیس گردد.

همین موضوع باعث شده است این دو باشگاه در آستانه حذف از شرکت در لیگ قهرمانان فصل 2022 شوند و قرار است سه تیمی که مجوز حرفه ای دریافت نموده اند راهی مسابقات شوند.

با توجه به آخرین پیگیری های صورت گرفته باشگاه های استقلال و پرسپولیس نتوانستند مجوز حرفه ای را دریافت نمایند تا با تأیید AFC از حضور در لیگ قهرمانان 2022 آسیا محروم شوند.

بروزرسانی: مجوز حرفه ای استقلال و پرسپولیس صادر شد

در شرایطی که شایعات بسیار زیادی پیرامون حذف پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیا وجود داشت، قرمزها پیروز شدند مجوز حرفه ای برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا 2022 را به دست بیاورند.

مجید صدری سرپرست مدیرعاملی و رئیس هیئت مدیره پرسپولیس با اشاره به این موضوع گفت: تمام مدارک لازم در اختیار کمیته استیناف فدراسیون فوتبال و بعلاوه کنفدراسیون فوتبال آسیا قرار گرفته است.

این در حالی است که پرسپولیس باتوجه به طلب گابریل کالدرون و بعلاوه مسئله مالکیت مشترک تحت نظر دولت، نگرانی بسیار زیادی بابت حذف از لیگ قهرمانان داشتند اما حالا این مشکل رفع شده و پرسپولیس می تواند در فصل تازه لیگ قهرمانان حاضر گردد.

سرپرست پرسپولیس با اشاره به این موضوع گفت: مواردی که در حال حاضر در راستا دریافت مجوز حرفه ای وجود داشت در دوره های گذشته نیز وجود داشته است ولی با حمایت های وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون فوتبال اقدامات این موانع رفع شد. طرفداران نگران نباشند، مجوز صادر شد و تمام اقدامات داخلی صورت گرفته است و تمام مدارک درخواستی نیز برای AFC ارسال می گردد.

صدری در خاتمه با تشکر از زحمات سجادی و عزیزی خادم، گفت: وزیر ورزش و رییس فدراسیون فوتبال به احترام طرفداران و خانواده بزرگ پرسپولیس حمایت لازم برای صدور مجوز حرفه ای را به عمل آوردند.

این در شرایطی است که باخبر شدیم مجوز حرفه ای استقلال نیز تا ساعتی دیگر صادر می گردد و طرفداران این تیم نیز خیالشان بابت حضور در آسیا راحت خواهد شد. خصوصا حالا که فرشید سمیعی معاون حقوقی باشگاه استقلال در فضای مجازی خبر حذف از لیگ قهرمانان را تکذیب و ابراز امیدواری نموده که مشکل پیش آمده به زودی حل گردد.

باشگاه تراکتور حذف شد؟

جمشید نظمی، مدیرعامل باشگاه تراکتور درباره بحث صدور مجوز حرفه ای باشگاه تراکتور و اینکه در صورت حذف استقلال و پرسپولیس باشگاه تبریزی شانس حضور در فصل آینده لیگ قهرمانان آسیا را خواهد داشت، گفت: مجوز حرفه ای برای باشگاه تراکتور صادر نشده است و ما هم نمی توانیم در لیگ قهرمانان آسیا شرکت کنیم. روز گذشته هم نامه AFC مبنی بر اینکه مهلت تازه به باشگاه ما برای تکمیل مدارک داده نشده، به باشگاه ارسال شده است و ما امروز این نامه را دیدیم.

وی اضافه نمود: ما چون جزو تیم های آسیایی نبودیم، گرفتن مجوز حرفه ای برای باشگاه مان الزامی نداشت، اما با این وجود برای اخذ این مجوز اقدام نموده بودیم که ایراداتی به مدارک و مستندات ما گرفته شده بود. ما هم هفته گذشته نامه ای ارسال و درخواست کردیم فرصت مجدد به باشگاه داده گردد تا ایرادات را رفع کنیم، اما همانطور که گفتم روز گذشته نامه ای به دست ما رسیده که درخواست مان رد شده و مجوز حرفه ای برای باشگاه تراکتور صادر نشده است.

مدیرعامل باشگاه تراکتور در واکنش به این پرسش که چه ایراداتی به مدارک این باشگاه گرفته شده است، گفت: دقیقاً به یاد ندارم چه مسائلی وجود داشت، اما اصلی ترین آن بدهی های باشگاه بود. ما زمانی که مدارک را ارسال کردیم هنوز پفراینده های مان در فیفا در جریان بود و تسویه حساب ننموده بودیم. فکر می کنم به همین علت هم درخواست مان رد شده است. دقیقاً همان مسئله ای که استقلال و پرسپولیس هم دارند.

آخرین اخبار اجتماعی را در صفحه جامعه وبلاگ کاتالوگ و بروشور بخوانید.

منبع: تجارت نیوز

به "پرسپولیس و استقلال حذف نشدند ، آخرین شرایط استقلال و پرسپولیس برای شرکت در لیگ قهرمانان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرسپولیس و استقلال حذف نشدند ، آخرین شرایط استقلال و پرسپولیس برای شرکت در لیگ قهرمانان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید