کتاب تاریخ ایران از نگاهی دیگر آنالیز و نقد می گردد

به گزارش وبلاگ کاتالوگ و بروشور، کتاب تاریخ ایران از نگاهی دیگر تألیف محمد نیکبخت چهارشنبه 6 اردیبهشت ساعت 15 در سرای کتاب خانه کتاب و ادبیات ایران آنالیز و نقد می گردد.

کتاب تاریخ ایران از نگاهی دیگر آنالیز و نقد می گردد

در این نشست جمشید کیانفر و علیرضا نیک نژاد درباره این کتاب سخن می گویند.

کتاب تاریخ ایران از نگاهی دیگر تاریخ شاهنشاهی چند هزار ساله ایران است. در این کتاب شروع تاریخ باستان، برپایه سالی که کوروش هخامنشی به تخت پادشاهی شوش نشست به نگارش درآمده و رویدادهای آن به گونه منظم و مرتب در هر فصل و در سال و جایی که باید باشد جای گرفته است.

به گفته مؤلف، این مجموعه 13 جلدی با مرگ یزدگرد سوم ساسانی به انتها می رسد و بدین ترتیب 1210 سال از تاریخ مهم ایران را دربرمی گیرد و هر سده در یک جلد گردآوری شده تا خوانندگان و پژوهشگران بهتر بتوانند به مطالب آن دسترسی داشته باشند.

محمد نیکبخت، پژوهشگر تاریخ ایران به علت علاقه بسیار به این حوزه همزمان با مطالعات و پژوهش و تحقیق با زنده یاد دکتر باستانی پاریزی آشنا شده و بیشتر برای برطرف ایرادهای تاریخی با وی در تماس بوده و یا حضوری خدمت شان می رسیده است.

وی افزون بر نگارش ادامه همین مجموعه که در 13 جلد تدوین می گردد، کتابی در دست تالیف دارد که به علت فشردگی کار نگارش کتاب تاریخ از نگاهی دیگر فعلا آن را کنار گذاشته است. اما موضوع کتاب تاریخی و فرهنگی است که در آن به معرفی شخصیت ها، شهرها، آثار و جنگ های تاریخی به ترتیب حروف الفباء پرداخته است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "کتاب تاریخ ایران از نگاهی دیگر آنالیز و نقد می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کتاب تاریخ ایران از نگاهی دیگر آنالیز و نقد می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید