حدس درباره وزرای دولت احتمالی بایدن بالا گرفت

به گزارش وبلاگ کاتالوگ و بروشور، رسانه های مختلف از آغاز کار تیم انتخاباتی جو بایدن نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا برای معرفی کارکنان احتمالی کاخ سفید خبر داده و به حدس درباره وزرای دولت آینده وی پرداخته اند.

حدس درباره وزرای دولت احتمالی بایدن بالا گرفت

نیویورک تایمز پیشتر در نقل قولی از بایدن، نوشته بود: منتظر اتمام کار نمی مانیم و فرایند (انتخاب کارکنان و وزرا) را آغاز می کنیم.

به گفته این رسانه، از آنجا که انتظار می رود در این دور، جمهوریخواهان باز هم پیروز به حفظ اکثریت سنا باشند؛ احتمالاً جهت تائید نامزدهای دلخواه بایدن که قرار است در رأس وزارت خانه ها قرار بگیرند؛ هموار نخواهد بود. با این حساب، به احتمال زیاد، بایدن چاره ای ندارد جز آنکه برای کنار آمدن با سنا گزینه های خود را به افراد میانه روتر محدود کند حال آنکه وی وعده داده که تنوع حزبی را هم در چینش کابینه خود در نظر بگیرد.

در این میان، پولیتیکو می گوید که سناتور الیزابت وارن گزینه احتمالی بایدن برای وزارت خزانه داری خواهد بود حال آنکه برنی سندرز سناتور سوسیال-دموکرات ایالت ورمونت نیز برای تصدی وزارت کار و رفاه اجتماعی در نظر گرفته شده است. هر دو اینها در رده دموکرات های پروگرسیو جای می گیرند که به انتهای چپ طیف سیاسی نزدیک ترند.

اما از گزینه های میانه رو تر که وبگاه آکسیوس از آنها نام برده، می توان به لائل برینارد (Lael Brainard) برای وزارت خزانه داری و تونی بلینکر برای وزارت خارجه اشاره کرد.

سوزان رایس مشار سابق امنیت ملی در دوره اوباما هم از نامزدهای احتمالی پست وزارت خارجه دولت بایدن است.

این حدس ها در حالی انجام می شود که بایدن هنوز به طور رسمی اعلام پیروزی نکرده اما به فتح کاخ سفید اطمینان دارد.

این در حالی است که سی ان ان پیشتر به نقل از برخی منابع کاخ سفید گفته بود که شماری از مقامات بلندپایه آمریکا- هم در داخل کاخ سفید و هم در کمپین انتخاباتی ترامپ- برای بقای خود به آهستگی در حال کناره گیری از محفل نزدیکان ترامپ هستند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "حدس درباره وزرای دولت احتمالی بایدن بالا گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حدس درباره وزرای دولت احتمالی بایدن بالا گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید