آلودگی هوا سالانه جان 4 هزار تهرانی را می گیرد

به گزارش وبلاگ کاتالوگ و بروشور، عضو شورای شهر تهران بااشاره به اینکه آلودگی هوا سالانه جان 4 هزار نفر را در پایتخت می گیرد، گفت: باید مانند کرونا حساسیت ها نسبت به معضل آلودگی هوا افزایش یابد.

آلودگی هوا سالانه جان 4 هزار تهرانی را می گیرد

به گزارش وبلاگ کاتالوگ و بروشور از فارس، زهرا صدراعظم نوری، رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران، در مراسم تجلیل از سفیران هوای پاک درباره آلودگی هوا در پایتخت گفت: سالانه حدود 7 میلیون نفر در دنیا به دلیل آلودگی هوا جان خود را از دست می دهند که این آمار نسبت به متوفیان کرونا در سراسر دنیا بسیار بیشتر است.

وی افزود: طی 12 ماه گذشته 2 میلیون نفر در دنیا به دلیل ابتلا به کرونا جان باخته اند و همه کشورها در تکاپو هستند که جلوی این فرایند را بگیرند و حالا جای تعجب دارد که چرا جهت پیشگیری از مرگ 7 میلیون نفر اقدام اساسی صورت نمی گیرد.

این عضو شورای شهر تهران بیان نمود: سالانه حدود 4 هزار نفر در اثر آلودگی هوا در پایتخت به صورت مستقیم و غیرمستقیم جان می بازند و به نظرم فرقی بین کرونا و آلودگی هوا نیست و در هر دو مورد باید حساسیت ها بالا باشد

وی با اشاره به اینکه آلودگی هوا زمینه ساز ابتلا به کرونا هم است گفت: در هفته های اخیر شاهد افزایش گوگرد و ذرات 10 میکرونی در هوای تهران بودیم و اگر عزم و برنامه جدی برای کاهش آلودگی هوا نباشد شرایط در کلانشهرهایی از جمله تهران بدتر خواهد شد.

نوری با اشاره به اینکه حدود 2.7 میلیارد دلار خسارت ناشی از آلودگی هوا طی یکسال است گفت: دولت و مجلس باید به صورت اساسی پای کار آیند و فقط توپ را به زمین شهرداری نیندازند.

این عضو شورای شهر تهران اعلام نمود: مدیریت شهری هر اقدامی می توانسته یا قانون به آن واگذار کرده انجام داده است ولی از دولت و مجلس خواستاریم که اعتباراتی برای این مسأله به صورت ویژه اختصاص دهد و از طرفی نیز استفاده هر چه بیشتر از انرژی های تجدیدپذیر مدنظر قرار گیرد.

منبع: جام جم آنلاین

به "آلودگی هوا سالانه جان 4 هزار تهرانی را می گیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آلودگی هوا سالانه جان 4 هزار تهرانی را می گیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید