آیفون های XS و XS Max معرفی شدند: توان پردازشی و دوربین های بهتر با قابلیت HDR هوشمند

به گزارش وبلاگ کاتالوگ و بروشور، همان طور که انتظار می رفت و در هفته های پیش قطعی شده بود؛ اپل 2 آیفون جدید به نام های XS و XS Max معرفی کرد. این آیفون ها نسخه ارتقایافته آیفون X هستند. (لطفا از همین جالا عادت کنید و به جای ایکس اس و ایکس اس مکس به آنها به درستی 10 اس و 10 اس مکس بگویید!)

آیفون های XS و XS Max معرفی شدند: توان پردازشی و دوربین های بهتر با قابلیت HDR هوشمند

آیفون XS با نمایشگری 5.8 اینچی و آیفون XS Max دارای نمایشگری 6.5 اینچی است. هر دو این نمایشگرها سوپر اولد و رتینا با حساسیت 458 پیکسل در هر اینچ هستند.

آیفون های جدید اپل در طراحی تفاوت آن چنانی با آیفون X اصلی ندارند ولی در مشخصات سخت افزاری و بعضی بخش ها ارتقا یافته اند. شاخص ترین ویژگی جدید این گوشی ها می تواند پشتیبانی از فناوری های HDR هوشمند و Dolby Vision باشد.

یکی از بزرگ ترین ارتقاهای آیفون های جدید به پردازنده A12 Bionic مرتبط است. این پردازنده شش هسته ای، اولین تراشه موبایل با فناوری ساخت 7 نانومتری در دنیا است.

نزدیک به 6.9 میلیارد ترانزیستور در آن به کار رفته است و دارای 6 هسته پردازشی مرکزی و 4 هسته پردازش گرافیکی است. همین طور، یک هسته اختصاصی شبکه عصبی در آن تعبیه شده است.

پردازنده A12 Bionic نسبت به تراشه A11 نزدیک به 15 درصد سریع تر عمل می نماید ولی بخش GPU آن عملکردی 50 درصد بهتر از A11 دارد. تراشه A12 آیفون های جدید می تواند در هر ثانیه، 5 تریلیون عملیات عصبی را پردازش کند.

قدرت پردازش گرافیکی A12 Bionic روی نمایش بهتر تصاویر و همین طور عملکرد دوربین نیز تاثیرگذار است. دموهایی که اپل پخش کرد، نشان می دادند پردازنده A12 روی ترکیب واقعیت افزوده و دوربین آیفون های جدید بسیار تاثیرگذار بوده و بهبود عملکرد چشم گیری را شاهد هستیم.

بسیاری از قابلیت های آیفون و iOS (مانند سیری، واقعیت افزوده، میان برها و غیره) به خاطر استفاده از پردازنده A12 نزدیک به 9 برابر سریع تر شدند.

جالب است اپل گزارش می دهد A12 مصرف انرژی کمتری هم نسبت به A11 دارد. البته، این کاهش مصرف انرژی در حدود یک دهم است. اپل خاتمه امکان استفاده از فضای ذخیره سازی 512 گیگابایتی را در آیفون فراهم کرد.

دوربین دوگانه آیفون XS تغییر نموده است و از دو سنسور 12 مگاپیکسلی عریض و تله با دیافراگم f1.8 و f/2.4 سود می برد. دوربین سلفی این آیفون نیز 7 مگاپیکسلی با لنز f2.2 است.

این دوربین ها از فناوری Smart HDR سود برده و می توانند با یاری تراشه A12 سرعت شاتر را به حد صفر برسانند. این دوربین ها می توانند 4 قریم را بدون تاخیر گرفته و با یکدیگر ترکیب نمایند تا بهترین کیفیت تصویر به دست آید.

اما یکی از هیجان انگیزترین چیزها در خصوص دوربین آی فون های جدید امکان فوکوس بعد از ثبت گرفته شدن عکس ها است. تصور کنید که عکسی بگیرید و بتوانید بعد از گرفته شدن عکس، مقداری روی منظره پشت شخصی که از او عکس گرفته اید، فوکوس کنید! بسیار هیجان انگیز است و اپل ادعا می نماید که نخستین شرکتی است که این فناوری را به گوشی های هوشمند آورده است.

ضبط صدای استریو، دریافت لرزش سوژه در عکس، بهبود تصویربرداری پرتره و بوکه پس زمینه از دیگر ویژگی های جدید دوربین اصلی آیفون XS هستند. اپل اعتقاد دارد با عرضه این دوربین های اسمارت فون، عصر جدیدی در عکاسی موبایل شروع خواهد شد.

اما وضعیت باتری های آیفون های جدید چگونه است؟ آیفون XS عمر باتری 30 درصد بیشتر از آیفون X دارد ولی آیفون XS Max حدود 90 دقیقه شارژ باتری بیشتری دارد.

آیفون های جدید از ارتباطات Gigabite LTE بهره برده و خاتمه پس از سال ها شاهد ارتقای مودم های LTE آیفون ها هستیم. بلوتوث 5 نیز به این آیفون ها افزوده شده است.

آیفون XS دو سیم کارته با فناوری dSDS هستند. این فناوری اجازه استفاده از یک سیم کارت فیزیکی و یک سیم کارت eSIM را می دهد. در مدل های چینی این آیفون ها دو سیم کارت فیزیکی استفاده شده است. حالا معلوم نیست که ما با توجه به عدم امکان استفاده از سیم کارت الکترونیک می توانیم از این مدل چینی بهره مند شویم یا نه!

این گوشی ها در ظرفیت های 64، 256 و 512 گیگابایت وارد بازار می شوند. قیمت آیفون XS با ظرفیت 64 گیگابایت همانند آیفون X سال گذشته، 999 دلار است و قیمت آیفون XS MAX با ظرفیت 64 گیگابایت 1099 دلار خواهد بود.

پیش خرید این گوشی ها از همین آدینه شروع شده و از 21 سپتامبر وارد بازار می شوند. این گوشی ها در رنگ های خاکستری، نقره ای و طلایی عرضه خواهند شد.

منبع: یک پزشک

به "آیفون های XS و XS Max معرفی شدند: توان پردازشی و دوربین های بهتر با قابلیت HDR هوشمند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیفون های XS و XS Max معرفی شدند: توان پردازشی و دوربین های بهتر با قابلیت HDR هوشمند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید