چگونه حفره دوربین سلفی گلکسی S22 را به نمایشگر باتری و اعلانات تبدیل کنید

به گزارش وبلاگ کاتالوگ و بروشور، اگر گوشی گلکسی S22 شما از نشان گر LED باتری یا اعلانات بهره نمی برد ولی خیلی به چنین قابلیتی احتیاج دارید، نگران نباشید. چرا که اپلیکیشن هایی وجود دارند که می توانند حفره دوربین سلفی گوشی را به نشان گر اعلانات یا باتری تبدیل نمایند.

چگونه حفره دوربین سلفی گلکسی S22 را به نمایشگر باتری و اعلانات تبدیل کنید

سری گلکسی S22 مجموعه ای کامل از یک گجت هوشمند هستند که کاربران احتیاج دارد. از دوربین و نمایشگر گرفته تا قدرت سخت افزاری و امکانات نرم افزاری، همه چیز در این محصولات به لطف فناوری های پیشرفته سامسونگ در بالاترین سطح خود قرار گرفته اند. اما یکی از قابلیت های جالب این گوشی ها که شاید کمتر به آن توجه نموده باشید، حفره کوچکی است که دوربین سلفی گوشی در آن تعبیه شده است. شاید فکر کنید سامسونگ این کار را به خاطر زیبایی گوشی انجام داده که درست است. خود سامسونگ هم شاید در ابتدا چنین فکری را در سر داشت اما این حفره علاوه بر آن، کاربرد دیگری هم دارد.

خوشبختانه یکی از فزونی های بزرگ اندروید و گوشی های اندرویدی نسبت به آیفون و iOS، امکان شخصی سازی بالایی است که سیستم عامل گوگل به کاربران می دهد. دست شما در این زیست بوم برای اعمال تغییراتی گسترده روی گوشی تان کاملا باز است. یکی از همین کارها اما امکان تغییر کاربرد حفره دوربین سلفی است. البته بهتر است بگوییم اختصاص چند کار به این حفره چون قبل از این، کار خاصی از آن شاهد نبودیم.

در حال حاضر دو اپلیکیشن تحت عنوان Energy Ring و aodNotify برای دانلود در دسترس قرار دارند که باعث می شوند حفره دوربین سلفی به عنوان یک نشان گر LED عمل نموده و به شما بگوید آیا اعلانی برایتان ارسال شده یا خیر. بعلاوه این اپلیکیشن ها امکان این را دارند که به عنوان نشان گر باتری عمل نمایند. بنابراین دیگر احتیاجی به یک چراغ LED مجزا نخواهید داشت. خوشبختانه این دو اپلیکیشن به تازگی آپدیتی را دریافت کردند که به لطف آن، از گوشی های سری گلکسی S22 نیز پشتیبانی می نمایند. بنابراین اگر از گوشی های سری گلکسی S22 استفاده می کنید، پیشنهاد می گردد حتما این اپلیکیشن ها را دانلود و بهره ببرید.

AodNotify؛ استفاده از حفره دوربین سلفی به عنوان نشان گر LED

aodNotify به وسیله یکی از اعضای توسعه دهندگان XDA طراحی شده است که به گوشی شما این اجازه را می دهد تا از بخش کوچکی که حفره دوربین سلفی را احاطه نموده، به عنوان نشان گر LED برای اعلانات استفاده کند. این اپلیکیشن بدون هیچ مسئله ای با گوشی های سامسونگ کار می نماید و حتی در حالت نمایشگر همواره روشن هم مسئله ای از بابت روشن شدن ندارد. بنابراین وقتی گوشی در این حالت هم واقع شده است، در صورتی که اعلانی داشته باشید، اطراف حفره دوربین سلفی روشن خواهد شد و شما را از بابت وجود یک اعلان مطلع می سازد. نکته بهتر اما جایی است که حتی در صورت خاموش بودن کامل صفحه هم این حفره عملکرد خود را حفظ می نماید.

aodNotify بعلاوه به شما اجازه می دهد اطراف دوربین سلفی را با حالت های مختلف نوری شخصی سازی کنید. یعنی یک نور ثابت یا بدون امکان تغییر قرار نیست به نمایش در بیاید، بلکه کاربر می تواند آن را طبق سلیقه خود شخصی سازی کند. بعلاوه یک بخش دیگر هم در این اپلیکیشن واقع شده است که در واقع پیش نمایشی از اعلانات دریافتی را برایتان به نمایش می گذارد تا بدین ترتیب مجبور نباشید برای چک کردن آن، حتما صفحه گوشی را روشن کنید.

Energy Ring؛ نشان گر باتری

اپلیکیشن دوم، Energy Ring نام دارد که آن هم به وسیله یکی از توسعه دهندگان XDA طراحی شده است. این اپلیکیشن به شما یاری می نماید اطلاعات مربوط به هر سطح باتری را با نوارهای رنگی اطراف حفره دوربین سلفی کسب کنید. این نوارهای رنگی امکان شخصی سازی بسیار گسترده ای دارند و به هر شکلی که بخواهید می توانید آن ها را طبق سلیقه خود در بیاورید. حتی با نصب یک افزونه دیگر که به وسیله همین توسعه دهنده طراحی شده است و Access Dots نام دارد، می توانید امکانات و قابلیت های آن را هم افزایش دهید.

این اپلیکیشن خرید درون برنامه ای هم دارد که بیشتر امکاناتی که در این صورت فعال می گردد برای اهداف شخصی سازی است. طبق اعلام توسعه دهنده، این اپلیکیشن تأثیر خاصی روی مصرف انرژی ندارد و اصلا فشاری به پردازنده وارد نمی نماید. به خاطر داشته باشید که بهینه سازی Energy Ring برای سری گلکسی S22 هنوز در مراحل اولیه واقع شده است بنابراین ممکن است اندکی باگ داشته باشد.

منبع: XDA-Developers

منبع: دیجیکالا مگ

به "چگونه حفره دوربین سلفی گلکسی S22 را به نمایشگر باتری و اعلانات تبدیل کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه حفره دوربین سلفی گلکسی S22 را به نمایشگر باتری و اعلانات تبدیل کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید