اجرای طرح خوانا در 20 درصد مدارس

به گزارش وبلاگ کاتالوگ و بروشور، تهران (پانا) - معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش از اجرای طرح خوانا در 20 درصد مدارس کشور خبر داد و گفت بر اساس پیش آزمون ها و بررسی های انجام شده، دانش آموزان به فراگیری این مهارت ها نیاز دارند و باید روی این بخش بیشتر کار شود.

اجرای طرح خوانا در 20 درصد مدارس

به گزارش ایسنا، رضوان حکیم زاده با بیان اینکه مهارت های اساسی خواندن، نوشتن، شنیدن و سخن گفتن و آشنایی با مهارت های پایه زندگی از مهمترین اهداف سند تحول در مقطع ابتدایی است اظهار کرد: دستیابی به این هدف را از طریق بسته تحولی خوانا دنبال می کنیم.

وی افزود: فاز اول طرح خوانا در سال گذشته اجرا شد. یک ارزیابی نیز در انتها کار انجام شد و خوشبختانه استقبال از طرح خوانا بسیار خوب بود. یک دلیل استقبال استان ها از طرح تحولی خوانا این است که همه ضرورت آن را احساس می کردند. وقتی دانش آموز به مدرسه می آید باید بتواند مهارت های چهارگانه زبانی را کسب کند. برای همه ملموس بود که تعداد زیادی از دانش آموزان از این مهارت برخوردار نیستند.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه امسال بر اساس ارزیابی نتایج سال گذشته، آسیب شناسی انجام و اشکالات طرح احصاء و برطرف شد گفت: سال گذشته پنج درصد مدارس مشمول طرح شده بودند و امسال 15 درصد به آن اضافه نموده شده است. البته برنامه ما شمولیت 25 درصد مدارس بود اما به دلیل اینکه خود فضای مجازی محدودیت زیادی ایجاد کرد همان 15 درصد به عنوان مجری طرح انتخاب شدند.

حکیم زاده افزود: خوشبختانه دوره های آموزشی معلمان تازه که مجری طرح بودند و همچنین مدیران مدارس و مدرسان استانی اجرا شده است و از هفته گذشته فاز دوم طرح خوانا در مدارس مجری سراسر کشور کلید خورد. یکی از تفاوت های عمده برنامه امسال با سال گذشته این است که پیش آزمون از دانش آموزان گرفته شد و سعی کردیم با نگاه علمی تری کار را جلو ببریم.

وی تاکید کرد که شتابی در تعمیم طرح به تعداد زیادی از مدارس نداریم، اما معتقدیم اگر بتوانیم در محدوده کوچکتری با کیفیت کار کنیم دستاوردهای بهتری خواهیم داشت. بر اساس پیش آزمون ها و بررسی های اجرا شده، دانش آموزان به فراگیری این مهارت ها نیاز دارند و باید روی این بخش بیشتر کار کنیم.

منبع: خبرگزاری پانا

به "اجرای طرح خوانا در 20 درصد مدارس" امتیاز دهید

1 کاربر به "اجرای طرح خوانا در 20 درصد مدارس" امتیاز داده است | 3 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجرای طرح خوانا در 20 درصد مدارس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید