تایید واکسن فایزر برای گروه سنی 12 تا 15 سال

به گزارش وبلاگ کاتالوگ و بروشور، اکنون تمام تولیدکنندگان آمریکایی واکسن کووید 19، در حال مطالعه و آنالیز ایمنی و کارآیی واکسن های خود در بچه ها تا 6 سال هستند.

تایید واکسن فایزر برای گروه سنی 12 تا 15 سال

سازمان غذا و داروی آمریکا روز گذشته با توسعه دامنه مجوزهای اضطراری واکسن کووید 19، تزریق واکسن فایزر به گروه سنی 12 تا 15 سال را تایید کرد.

به گزارش ایرنا از ساینس، پیش از این تزریق واکسن فایزر تنها برای افراد بالای 16 سال مجاز بود.

شرکت فایزر پس از اخذ مجوز آزمایش بالینی این واکسن روی داوطلبان 12 تا 15 ساله در ماه اکتبر، اطلاعات به دست آمده را مورد تجزیه و تحلیل قرار داد و در ماه مارس معین شد این واکسن در گروه سنی مذکور 100 کارآیی دارد و در واکنش پادتن بسیار قوی ایجاد می نماید. به همین علت درخواست توسعه دامنه مجوز تزریق اضطراری این واکسن به گروه سنی 12 تا 15 سال توسط شرکت فایزر ارائه شد.

اکنون تمام تولیدکنندگان آمریکایی واکسن کووید 19، در حال مطالعه و آنالیز ایمنی و کارآیی واکسن های خود در بچه ها تا 6 سال هستند.

ویروس کرونا عامل بیماری کووید 19 از اواخر سال 2019 در شهر ووهان چین مشاهده و در مدت کوتاهی در همه جهان منتشر شد؛ به طوری که سازمان بهداشت جهانی در اسفند 98 (فوریه 2020) بروز پاندمی (همه گیری جهانی) این بیماری را تأیید کرد.

بر اساس آمار رسمی کشورها ویروس کرونا تا به امروز حدود 155 میلیون نفر را در جهان به طور قطعی مبتلا نموده و بیش از سه میلیون و 240 هزار نفر نیز بر اثر بیماری کووید19 جان خود را از دست داده اند.

ویروس کرونا با دست آلوده یا عطسه، سرفه و حتی قطرات تنفسی به وسیله دهان، بینی و چشم به افراد منتقل می گردد. تنگی نفس، خستگی و بدن درد، اختلال در بویایی و چشایی و مسائل گوارشی از جمله علائم بیماری کووید 19 است. بیش از 80 درصد مبتلایان به ویروس نیز دچار بیماری خفیف می شوند.

جهش ویروس کرونا در انگلستان، بزریل، هندوستان و آفریقا که موجب افزایش سرایت، بیماری زایی و مرگ و میر آن شده، نگرانی های جدیدی را در جهان به وجود آورده است.

از ابتدای شیوع کرونا در ایران (اسفند 98) تا کنون بیش از 75 هزار نفر از هموطنان جان خود را از دست داده اند.

منبع: عصر ایران

به "تایید واکسن فایزر برای گروه سنی 12 تا 15 سال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تایید واکسن فایزر برای گروه سنی 12 تا 15 سال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید