حسین زهی: اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری زمینه حضور افراد توانمندتر را فراهم می کند

به گزارش وبلاگ کاتالوگ و بروشور، یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که معیارهای دیده شده در طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری کمک می کند تا نامزدهایی توانمندتر و کارآمدتر در عرصه رقابت های انتخاباتی وارد شوند.

حسین زهی: اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری زمینه حضور افراد توانمندتر را فراهم می کند

اسماعیل حسین زهی در گفت وگو با وبلاگ کاتالوگ و بروشور، درباره تاثیر طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات ریاست جمهوری بر فرایند انتخابات، خاطرنشان کرد: بحث اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری یکی از مسائلی بود که از سالیان گذشته دنبال می شد و هدف اصلی آن تغییراتی در شرایط ثبت نام داوطلبین برای حضور در انتخابات و ساماندهی فرآیند انتخابات است.

وی در ادامه اظهار کرد: حضور جمعیت کثیری در مرحله ثبت نام به یک معضل برای شورای نگهبان و دولت تبدیل شده است اما در این طرح با در نظر دریافت معیارهایی برای سن، مدرک تحصیلی، سوابق اجرایی، رجل سیاسی، رجل مذهبی و مدیر و مدبر بودن شاخص های روشن تری را برای داوطلبین حضور در انتخابات ریاست جمهوری تعریف کرده تا فرایند انتخابات از نظم بیشتری برخوردار شود.

کننده مردم خاش در مجلس شرح داد: این طرح در مجلس شورای اسلامی با حضور کنندگان مرکز پژوهش های مجلس و کننده دولت در کمیسیون مربوط بررسی شده و اکنون در صحن مجلس در حال بررسی پیشنهادات کنندگان نیز است و هدف اصلی این طرح ساماندهی و نظم بخشی در ثبت نام نامزدها می باشد.

حسین زهی در انتها تاکید کرد: معیارهای دیده شده در این طرح به ویژه در بخش سوابق اجرایی و رجل سیاسی و رجل مذهبی و مدیر و مدبر بودن کمک می کند تا نامزدهایی توانمندتر و کارآمدتر در عرصه رقابت های انتخاباتی وارد شوند. از سوی دیگر هریک از نامزدها موطف هستند برنامه خود را برای حل مسائل مردم ارائه کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "حسین زهی: اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری زمینه حضور افراد توانمندتر را فراهم می کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حسین زهی: اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری زمینه حضور افراد توانمندتر را فراهم می کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید