خانواده های قربانیان 11 سپتامبر خواهان انتشار گزارش اف بی آی درباره دخالت عربستان شدند

به گزارش وبلاگ کاتالوگ و بروشور، خانواده های قربانیان و زخمی های حوادث 11 سپتامبر از مدیر اطلاعات ملی آمریکا خواستند تا گزارش تفصیلی اف بی آی درباره دخالت و نقش عربستان سعودی در این حملات را منتشر کند.

خانواده های قربانیان 11 سپتامبر خواهان انتشار گزارش اف بی آی درباره دخالت عربستان شدند

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ کاتالوگ و بروشور به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کنگره، خانواده های قربانیان و زخمی های حوادث 11 سپتامبر 2001 از آوریل هاینس مدیر اطلاعات ملی ایالات متحده خواسته اند تا گزارش تفصیلی اف بی آی درباره نقش و دخالت عربستان سعودی در این حملات را منتشر کند.

بر اساس این گزارش، خانواده های قربانیان و زخمی های حملات 11 سپتامبر در نامه ای از مدیر اطلاعات ملی آمریکا خواسته اند تا گزارش اف بی آی را که در سال 2016 نهایی و تکمیل شده و نشانگر دخالت و مسئولیت عربستان سعودی در تسهیل این حملات است، به طور علنی منتشر نماید.

این نامه در شرایطی منتشر شده است که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا چهارشنبه رسما اعلام نموده است که واشنگتن همه نیروهایش را از افغانستان خارج خواهد نمود، در بیستمین سالگرد حملات 11 سپتامبر.

امضاکنندگان این نامه افزودند: ما همچنان خواهان اجرای عدالت و جوابگو کردن عاملان اصلی این حمله هستیم و از هاینس می خواهیم تا اطلاعات مربوط به این گزارش را منتشر کند.

حملات 11 سپتامبر، مخرب ترین و مرگبارترین حمله تروریستی در خاک آمریکا به شمار می رود که منجر به مرگ بیش از 2977 نفر شد.

این حملات بهانه ای برای لشکرکشی و حضور گسترده نظامی آمریکا در خاورمیانه طی دو دهه بعد شد و موجب شروع جنگ های مخرب و ویرانگری در عراق و افغانستان شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "خانواده های قربانیان 11 سپتامبر خواهان انتشار گزارش اف بی آی درباره دخالت عربستان شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خانواده های قربانیان 11 سپتامبر خواهان انتشار گزارش اف بی آی درباره دخالت عربستان شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید