خبرنگاران ترامپ و مکرون در خصوص اصلاح سازمان جهانی بهداشت توافق کردند

به گزارش وبلاگ کاتالوگ و بروشور، تهران - خبرنگاران - روسای جمهوری آمریکا و فرانسه بامداد دوشنبه در تماس تلفنی در خصوص لزوم اصلاح سازمان بهداشت جهانی گفت وگو کردند.

خبرنگاران ترامپ و مکرون در خصوص اصلاح سازمان جهانی بهداشت توافق کردند

جود دییر معاون مطبوعاتی کاخ سفید در پیامی توییتری نوشت: دونالد ترامپ و امانوئل مکرون در خصوص تحولات مثبت در مبارزه با بیماری همه گیر ویروس کرونا و پیشرفت در جهت بازگشایی اقتصادهای دنیای گفتگو کردند.

به نوشته دییر، رهبران آمریکا و فرانسه ابراز امیدواری کردند که به زودی با برگزاری نشست گروه P5 (پنج عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل) در باره واکنش سازمان ملل به این بیماری گفت وگو نمایند.

معاون مطبوعاتی کاخ سفید تاکید نمود، ترامپ و مکرون در خصوص لزوم اصلاح سازمان بهداشت دنیای به توافق رسیده و مسائل مهم منطقه و دوجانبه را مورد بحث قرار دادند.

ترامپ پیش از این گفته بود که واشنگتن از این پس از سازمان دنیای بهداشت حمایت اقتصادی نخواهد کرد، زیرا به زعم وی، این سازمان به دقت در خصوص ویروس کرونا اطلاع رسانی ننموده است.

سازمان های دنیای همچون صندوق بین المللی پول و سازمان دنیای بهداشت برای خدمات رسانی به کشورهای کرونا زده در میدان حضور دارند. اما دولت ترامپ با بی تدبیری در انجام وظیفه خطیر این سازمان ها که امروز بیش از هر روز دیگری وجودشان حیاتی است؛ اخلال ایجاد می نماید.

رییس جمهوری آمریکا پرداخت مجدد یاری اقتصادی آمریکا به سازمان دنیای بهداشت را به آنالیز نحوه عملکرد صندوق بین المللی پول در ارتباط با کرونا موکول کرد.

ترامپ گفت که عملکرد صندوق بین المللی پول در ارتباط با شرایط بحرانی دنیا ناشی از همه گیری کرونا خیلی ضعیف بوده و به طور معین در جهت تامین اهداف چین عمل نموده است.

پس از آن کاخ سفید به صندوق بین المللی پول اجازه برداشت از بخش حق برداشت ویژه را نداد. بخش حق برداشت ویژه یک دارایی ذخیره بین المللی برای روز مباد است و در سال 1969 میلادی برای یاری به کشورهایی از اعضای تشکیل شد که صندوق ذخیره ارزی شان خالی شده است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران ترامپ و مکرون در خصوص اصلاح سازمان جهانی بهداشت توافق کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ترامپ و مکرون در خصوص اصلاح سازمان جهانی بهداشت توافق کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید