رئیس جمهور اوکراین خواستار همکاری نزدیک تر با ناتو شد

به گزارش وبلاگ کاتالوگ و بروشور، رئیس جمهور اوکراین در دیدار با دبیر کل پیمان آتلانتیک شمالی گفت امیدوار است، کشورش هرچه زودتر به این اتحاد نظامی بپیوندد و حاضر است به صور عملی ثابت کند استحقاق عضویت در آن را دارد.

رئیس جمهور اوکراین خواستار همکاری نزدیک تر با ناتو شد

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ کاتالوگ و بروشور، ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین روز پنجشنبه پس از دیدار با جنس استولتنبرگ دبیرکل پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) گفت، آماده همکاری های نزدیک تر با ناتو و اعمال اصلاحات سیستمی بیشتر در بخش دفاعی است.

به نوشته پایگاه اینترنتی نهاد ریاست جمهوری اوکراین، زلنسکی در حاشیه کمیسیون ناتو-اوکراین در شهر کی یف گفت : خواهان همکاری نزدیک تر با ناتو و تسریع کسب آمادگی برای عضویت در این اتحاد هستیم. با در نظر نگه داشتن احتمال ملحق شدن به برنامه اقدام جهت عضویت در ناتو، در حال حاضر آماده ایم با اقدام عملی اثبات کنیم که اوکراین استحقاق چنین نوعی از روابط را با این اتحاد دارد.

زلنسکی تأکید کرد مقامات اوکراینی بر اصلاحات ساختاری، تقویت نهادهای دموکراتیک و حاکمیت قانون و مدرن سازی بخش امنیتی و دفاعی تمرکز دارند. او قول داد مبارزه با فساد و گسترش جامعه مدنی از اولویت های کار او به عنوان رئیس جمهور اوکراین خواهد بود.

استولتنبرگ نیز مدعی شد هرگز کوشش روسیه در جهت الحاق غیرقانونی منطقه کریمه را به رسمیت نخواهد شناخت.

دبیرکل ناتو گفت: متحدان از روسیه می خواهند کشتی های اوکراینی را که سال گذشته توقیف نموده اند برگردانند و دسترسی آزاد به بنادر اوکراینی در دریای آزوف را فراهم نمایند.

درگیری بین اوکراین و نیروهای تحت حمایت روسیه در منطقه دونباس منجر به کشته شدن بیش از 13 هزار نفر از سال 2014 میلادی به این سو شده است. با وجود اعلام آتش بس در سال 2015، همچنان درگیری های کوچکی در این منطقه رخ می دهد.

چندی قبل ولادیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین خواهان انجام مذاکرات صلح با پوتین شد. رئیس جمهور اوکراین با انتشار فیلمی در فیسبوک، پیشنهاد داد که با میانجیگری سران آمریکا، انگلیس، آلمان و فرانسه نشستی بین او و همتای روس او در شهر مینسک برگزار گردد.

زلنسکی پس از دیدار با استولتنبرگ گفت برای اجرای شرط روسیه جهت پیوستن به این مذاکرات، به نظامیان این کشور دستور عقب نشینی خواهد داد.

یوری یوشاکوف دستیار رئیس جمهور روسیه ماه گذشته گفته بود دیدار میان رهبران اوکراین و روسیه، مشروط به عقب نشینی نیروهای اوکراینی از مناطق شرقی این کشور است.

ص

منبع: خبرگزاری فارس

به "رئیس جمهور اوکراین خواستار همکاری نزدیک تر با ناتو شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس جمهور اوکراین خواستار همکاری نزدیک تر با ناتو شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید