رقابتهای جهانی؛ امید و انگیزه کشتی گیران جامانده از المپیک

به گزارش وبلاگ کاتالوگ و بروشور، سرمربیان تیم های ملی کشتی آزاد و فرنگی سال 99، سال سخت و متفاوتی را تجربه کردند. سالی که آنها علاوه بر استرس و فشار کاری برای اجرای دقیق برنامه های تیم ملی تا المپیک، نگاه ویژه ای هم به میادین بعد از المپیک، مثل رقابتهای جهانی 2021 را داشتند

رقابتهای جهانی؛ امید و انگیزه کشتی گیران جامانده از المپیک

به هر حال غلامرضا محمدی و محمد بنا به عنوان سکانداران تیم های ملی کشتی آزاد و فرنگی در کنار اهداف معین خود تا بازی های المپیک 2021 توکیو، دورنمای معینی هم برای مدعیان جامانده از المپیک تا رقابتهای دنیای 2021 نروژ را ترسیم نموده اند.

به همین دلیل می توان به اظهارات محمد بنا اشاره نمود که سال گذشته صراحتاً گفت: دو ماه پس از مسابقات المپیک توکیو، رقابت های قهرمانی دنیا را پیش رو داریم که می توانیم بعضی از بچه ها که بیرون مانده اند را وارد مسابقات کنیم. به همین دلیل انتخاب های مختلفی در دستور کار ما قرار گرفته است. مطمئناً کادر فنی این تصمیمات را در موعد مقرر اتخاذ خواهد نمود.

همچنین محسن کاوه مدیرفنی تیم ملی کشتی آزاد هم دیدگاه مشابهی دارد. وی نیز اواخر سال گذشته در حاشیه برگزاری اردوهای تیم ملی خاطرنشان کرد، هرچند اولویت کادر فنی با المپیک است، اما کادر فنی برای مسابقات دنیای 2021 نیز برنامه ریزی ویژه ای دارد. کاوه در این خصوص خاطرنشان کرد: سال 1400 علاوه بر المپیک، مسابقات دنیای را هم پیش رو داریم که بعد از المپیک و در همه اوزان برگزار می گردد. به همین دلیل در کنار اینکه اولویت اصلی ما قطعاً المپیک است، ولی برای مسابقات قهرمانی دنیا هم برنامه داریم. مطمئناً انتخابی که صورت گیرد به نوعی رقابتهای دنیای را هم در بر خواهد گرفت.

حال با توجه به ذهنیت متولیان کشتی باید امیدوار بود بعضی آزاد و فرنگی کاران جامانده از گزینشی المپیک، قهرمانی آسیا و بازی های المپیک 2021 توکیو می توانند در رقابتهای دنیای به میدان بروند.

به گزارش وبلاگ کاتالوگ و بروشور، کشتی فرنگی ایران پیروز شد در رقابت های دنیای 2019 قزاقستان سه سهمیه المپیک را توسط علیرضا نجاتی، محمدعلی گرایی و امیر قاسمی منجزی در اوزان 60، 77 و 130 کیلوگرم کسب کند. با این وجود هنوز سه سهمیه دیگر باقی مانده تا شاگردان محمد بنا با ترکیبی کامل (6 ملی پوش) راهی المپیک شوند.

کشتی آزاد هم توانست در پیکارهای دنیای 2019 قزاقستان سه سهمیه از 6 سهمیه بازی های المپیک را توسط رضا اطری، حسن یزدانی و یدالله محبی در اوزان 57، 86 و 125 کیلوگرم کسب کند. بدین ترتیب نمایندگان کشورمان باید فروردین ماه در اوزان 65، 74 و 97 کیلوگرم در پیکارهای گزینشی به میدان بروند و سهمیه های به جامانده را از آن خود نمایند.

رقابت های کشتی گزینشی قاره آسیا 20 تا 22 فروردین سال 1400 و رقابت های قهرمانی آسیا روزهای 23 تا 28 فروردین سال 1400 در شهر آلماتی قزاقستان برگزار خواهد شد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "رقابتهای جهانی؛ امید و انگیزه کشتی گیران جامانده از المپیک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رقابتهای جهانی؛ امید و انگیزه کشتی گیران جامانده از المپیک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید