نگرانی بابت آینده اسلحه سابر وجود ندارد، همچنان مدعی می مانیم

به گزارش وبلاگ کاتالوگ و بروشور، در اینکه طی سال های گذشته شمشیربازان ایران در اسلحه سابر نام این رشته را در ورزش ایران و دنیا زبانزد کردند و حتی باعث سرپا ماندن فدراسیون شمشیربازی کشورمان شدند، شکی نیست.

نگرانی بابت آینده اسلحه سابر وجود ندارد، همچنان مدعی می مانیم

به هر حال بازیکنان این اسلحه بودند که طی یک دهه گذشته و در راستای درخشش های که در میادین جهانی داشتند، توانستند سه بار متوالی به ترتیب با طلسم شکنی، افزایش سهمیه و کسب نخسین سهمیه تیمی وارد بازی های المپیک شوند. همه این موفقیت ها در شرایطی به دست آمد که پیمان فخری راهنمایی ملی پوشان اسلحه سابر را بر عهده داشت؛ مربی ای که بعد از المپیک توکیو از مسئولیت خود استعفا داد و همین مسئله نگرانی هایی را نسبت به آینده شمشیربازان در این اسلحه ایجاد نموده است.

البته که رئیس فدراسیون شمشیربازی تاکید دارد با توجه به کارهای پایه ای که طی سال های گذشته در تیم اسلحه سابر انجام شده و به خصوص توافق انجام شده برای ادامه همکاری با پیمان فخری به اسم مدیر تیم های ملی دغدغه ای بابت آینده این رشته و این اسلحه ندارد.

فضل الله باقرزاده در تبادل نظر با وبلاگ کاتالوگ و بروشور با بیان اینکه تیم ملی شمشیربازی اسلحه سابر به زودی اردوهای آماده سازی خود را از سر می گیرد، گفت: برنامه های این تیم تا یک سال آینده و حضور در بازی های آسیایی تقریبا تعیین است. در راستای راهی که تا به امروز طی نموده ایم و همین برنامه های پیش بینی شده کارمان را دنبال می کنیم.

وی توضیح داد: درست است که پیمان فخری به اسم سرمربی با فدراسیون همکاری نخواهد داشت اما طبق توافق انجام شده وی کماکان به اسم مدیر فنی تیم های ملی اسلحه سابر کنار فدراسیون خواهد بود. همین حضور دلگرمی بزرگی برای مجموعه فدراسیون و به خصوص ملی پوشان اسلحه سابر است.

رئیس فدراسیون شمشیربازی اعلام نمود: علاوه بر این فعالیت هایی هم که در سال های گذشته برای اسلحه سابر و پشتوانه سازی این تیم انجام شد، نگرانی های را نسبت به آینده اسلحه سابر کمتر می نماید. پیمان فخری در سال هایی که راهنمایی تیم ملی را بر عهده داشت علاوه بر استعدادیابی و تقویت توانمندی شمشیربازان، مربیان خوبی هم کنار خودش تربیت کرد که بعضا در المپیک، بازی های آسیایی، مسابقات قهرمانی آسیا و جام جهانی هم شرکت داشتند. همین مربیان پشتوانه ای برای آینده تیم اسلحه سابر و کادر فنی این تیم هستند.

باقرزاده اعلام نمود: مهمتر از همه اینکه حضور پیمان فخری در کنار ملی پوشان اسلحه سابر و تمریناتی که با آنها داشت به گونه ای بود که آنها به خودباوری رسیدند و کاملا حرفه ای شدند به گونه ای که برای ادامه کار بیشتر به مدیریت احتیاج دارند که با حضور فخری به اسم مدیر فنی تیم های ملی مسئله ای از این حیث نخواهیم داشت.

وی تاکید نمود: در هر صورت نسبت به آینده تیم ملی شمشیربازی اسلحه سابر دغدغه ای ندارم و نگران نیستم. تیم اسلحه سابر سال ها در اختیار پیمان فخری بوده و حالا هم وی نظارت لازم را روی این تیم خواهد داشت.

رئیس فدراسیون شمشیربازی در خصوص سرمربی نو تیم ملی اسلحه سابر و اینکه امین قربانی به اسم گزینه نو انتخاب شده، گفت: این هفته معرفی وی به اسم سرمربی نو تیم ملی به صورت رسمی انجام می گردد. قربانی برنامه های آماده سازی خود را به فدراسیون ارائه نموده و قرار است از مهرماه اردوهای تیم ملی شروع گردد.

باقرزاده با تاکید بر اینکه فعلا مبنای اردوی آماده سازی تیم ملی اسلحه سابر و دیگر تیم ها بازی های آسیایی است که شهریورماه سال آینده در چین برگزار می گردد، توضیح داد: در خصوص جام های جهانی هنوز هیچ اطلاع رسانی رسمی صورت نگرفته است. صحبت هایی است که مبنی براینکه از آبان ماه این رقابت ها در الجزایر برگزار می گردد اما فدراسیون جهانی هنوز برنامه رسمی خود را ارائه نداده است. در هر صورت امیدوارم قفل جام های جهانی باز گردد و بتوانیم حضوردر این رویداد را از سر بگیریم.

منبع: خبرگزاری مهر

به "نگرانی بابت آینده اسلحه سابر وجود ندارد، همچنان مدعی می مانیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگرانی بابت آینده اسلحه سابر وجود ندارد، همچنان مدعی می مانیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید