رویداد ساری 2022 با حضور سفرای کشورهای عضو اکو افتتاح می گردد

به گزارش وبلاگ کاتالوگ و بروشور، ایرنا/ براساس آخرین خبرهای بدست آمده، رویداد ساری 2022 با حضور سفرای کشورهای عضو اکو افتتاح می گردد.

رویداد ساری 2022 با حضور سفرای کشورهای عضو اکو افتتاح می گردد

مهدی ایزدی، سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی مازندران در نخستین شب ویژه برنامه شب های فرهنگی که در بوستان ولایت ساری برگزار گردید، اظهار کرد: این ویژه برنامه نخستین گام برای برگزاری برنامه های فرهنگی توریستی شبانه در قالب رویداد بین المللی ساری2022 است که مقدمه ای بر مراسم افتتاحیه رویداد بین المللی ساری2022 نیز محسوب می گردد.

وی اضافه کرد: با هماهنگی های اجرا شده مراسم افتتاحیه رویداد بین المللی ساری 2022 قرار است در روزهای 20، 21 و 22 اردیبهشت با حضور سفرای کشورهای عضو اکو در ساری برگزار گردد که در آن سه روز نیز ویژه برنامه های فرهنگی و توریستی متنوعی قرار است با حضور هنرمندان استانهای مختلف اجرا گردد.

این مسئول اظهار داشت: خوشحالیم که بعد از دو سال کرونایی باز هم شاهد برگزار گردیدن برنامه های فرهنگی و مفرح مرتبط با توریستی هستیم و امیدواریم که بتوانیم این رویدادها و برنامه ها را بطور مستمر برای یاری به رونق توریستی استان و بعلاوه ایجاد نشاط در جامعه ادامه دهیم.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی مازندران اضافه کرد: برای مراسم افتتاحیه که به مدت سه روز برگزار می گردد از 11 استان نیز دعوت کردیم که جاذبه های فرهنگی توریستی خود را در مراسم افتتاحیه معرفی نمایند تا شاهد حضور اقوام مختلف در رویداد ساری2022 باشیم. از مسئولان همه شهرستان های استان دعوت می کنیم که برای برگزاری برنامه هایی مانند شب های فرهنگی در ساری همکاری نمایند تا شاهد گسترده تر شدن دامنه رویداد ساری2022 در مازندران باشیم.

ایزدی اضافه کرد: برنامه های رویداد بین المللی ساری2022 پس از افتتاحیه با قوت بیشتری ادامه می یابد و قرار است در این رویداد ظرفیت های مختلف و متعدد سراسر مازندران بیش از پیش معرفی گردد. منظور از جاذبه ها نیز صرفا اماکن طبیعی و زیرساخت های توریستی نیست. بلکه به اجزای مرتبط با فرهنگ بومی استان که برای توریستان می تواند مجذوب کنندهیت داشته باشد نگاه ویژه داریم.

وی اظهار کرد: یکی از جاذبه های مدنظر غذاهای بومی استان هستند که فرصت بسیار مناسبی برای جذب توریست و تقویت توریستی مازندران محسوب می شوند. 22 غذای مازندرانی تا کنون به ثبت ملی رسیده که مجموعه ای مجذوب کننده برای توریستی محسوب می گردد. باید این ظرفیت های مهم را در رویداد ساری2022 برجسته تر کنیم.

این مسئول اظهار داشت: هدف نهایی رویداد ساری2022 این است که ظرفیت های کمتر دیده شده و مغفول مانده توریستی مازندران که مبتنی بر فرهنگ این مرز و بوم هستند را بیشتر بشناسانیم تا به اقتصاد توریستی مازندران در مسیری درست یاری گردد.

منبع: همگردی

به "رویداد ساری 2022 با حضور سفرای کشورهای عضو اکو افتتاح می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رویداد ساری 2022 با حضور سفرای کشورهای عضو اکو افتتاح می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید