صعود تاریخی تیم ملی هندبال ایران، ملی پوشان در جمع 24 تیم برتر دنیا

به گزارش وبلاگ کاتالوگ و بروشور، چهار ملاقات نخست ششمین روز از ملاقاتهای هندبال قهرمانی دنیا لهستان- سوئد در حالی به سرانجام رسید که بازی تیم های ملی مونته نگرو و شیلی در صعود تیم ملی هندبال ایران تاثیرگذار بود.

صعود تاریخی تیم ملی هندبال ایران، ملی پوشان در جمع 24 تیم برتر دنیا

تیم ملی هندبال ایران با شکست شیلی برابر مونته نگرو از گروه خود در رقابت های قهرمانی جهان صعود کرد و با قرار گرفتن در جمع 24 تیم برتر جهان تاریخ ساز شد.

به گزارش ایرنا، چهار ملاقات نخست ششمین روز از ملاقاتهای هندبال قهرمانی جهان لهستان- سوئد در حالی به خاتمه رسید که بازی تیم های ملی مونته نگرو و شیلی در صعود تیم ملی هندبال ایران تاثیرگذار بود.

ملی پوشان در گروه A در ملاقات اول برابر شیلی به رجحان رسیدند و در بازی دوم با امتیازی نزدیک بازی را به مونته نگرو واگذار کردند و امشب باید ساعت 23 در آخرین مرحله گروهی به مصاف اسپانیا چهارمین قدرت برتر جهان بروند.

اما صعود تیم ملی هندبال ایران امشب در گرو یکی از حساس ترین بازی ها میان تیم های ملی شیلی و مونته نگرو بود که شیلی در امتیازی نزدیک 35 بر 33 بازی را واگذار کرد تا با سه شکست از صعود به مرحله بعد بازماند و در نهایت صعود ایران را قطعی کند.

با این نتیجه تیم های ملی ایران، مونته نگرو و اسپانیا از گروه A مسابقات قهرمانی جهان صعود کردند و در جمع 24 تیم برتر جهان جای گرفتند.

براین اساس تیم ملی ایران در شهر کراکوف خواهد ماند تا با سه تیم برتر گروه B در مرحله بعد بازی کند.

این اولین بار است که تیم ملی هندبال مردان ایران به مرحله اصلی مسابقات قهرمانی جهان صعود می نماید.

نتایج ملاقاتهای امروز به توضیح زیر است:

کره جنوبی 25 - 38 ایسلند

اسلوونی 31 - 35فرانسه

برزیل 30 -28 کیپ ورد

منبع: عصر ایران

به "صعود تاریخی تیم ملی هندبال ایران، ملی پوشان در جمع 24 تیم برتر دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صعود تاریخی تیم ملی هندبال ایران، ملی پوشان در جمع 24 تیم برتر دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید