فرانسه از چین خواست به جای دعوا بر سر تایوان بر مبارزه با کرونا تمرکز کند

به گزارش وبلاگ کاتالوگ و بروشور، فرانسه با رد نقدها چین از قرارداد تسلیحاتی جدید پاریس و تایوان، از مقامات پکن خواست روی مبارزه جمعی با همه گیری کووید-19 متمرکز گردد.

فرانسه از چین خواست به جای دعوا بر سر تایوان بر مبارزه با کرونا تمرکز کند

از پروفایل اینستاگرام behrouz azand دیدن نمایید.

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

با ما همراه باشید و با تور ارزان چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به نقل از یورو نیوز، ژان ایو لودریان، وزیر خارجه فرانسه، یک روز پس از هشدار پکن بر سر فروش تسلیحات فرانسوی به تایوان گفت: دربرابر بحران کووید-19، تمام توجه و تمام کوشش های ما باید بر مبارزه با همه گیری متمرکز گردد.

چین خواهان لغو قرارداد نظامی فرانسه و تایوان شده و گفته بود این توافق باعث آسیب به روابط پکن و پاریس می گردد.

این قرارداد که باعث تنش دیپلماتیک در روابط چین و فرانسه شده، تجهیزات برای ناوچه هایی فرانسوی را شامل می گردد که در سال 1991 به تایوان فروخته شده بودند.

مقامات تایوان به خبرگزاری فرانسه گفته اند این قرارداد برای مدرنیزه کردن شش ناوچه فرانسوی این کشور به ارزش حدود 25 میلیون یورو منعقد شده است.

با وجود اینکه فرانسه به دلیل مواد اولیه برای فراوری ماسک به چین نیاز دارد، تنش میان دو کشور در ماه های اخیر برای چند بار بالا گرفته است. در این میان ماه گذشته فرانسه سفیر چین را در رابطه با ویروس کرونا احضار نموده بود.

چین در هفته های اخیر کارزاری دیپلماتیک را برای نشان دادن رجحان مدل خود نسبت به مدل کشورهای غربی در مبارزه علیه همه گیری کرونا به راه انداخته است.

آمریکا و شماری از متحدان غربی آن چین را متهم می نمایند که در نخستین هفته های شیوع همه گیری کرونا آن طور که باید عمل ننموده است و تاثیر این ویروس را کوچک جلوه داده است.

از سوی دیگر تایوان موضوعی بسیار حساس برای چین به شمار می رود. مقامات پکن این جزیره 23 میلیون نفری را یکی از استان های خود قلمداد می نمایند و هرگونه رابطه رسمی کشورها با تایوان را مورد انتقاد قرار می دهند.

وزارت خارجه فرانسه گفته است این کشور در چارچوب توافق 1994 همچنان خود را متعهد به سیاست چین واحد می داند.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین

به "فرانسه از چین خواست به جای دعوا بر سر تایوان بر مبارزه با کرونا تمرکز کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرانسه از چین خواست به جای دعوا بر سر تایوان بر مبارزه با کرونا تمرکز کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید