واکنش چین به دعوت آمریکا از تایوان برای شرکت در کنفرانس دموکراسی

به گزارش وبلاگ کاتالوگ و بروشور به نقل از شینهوا، ژو فنگ لیان سخنگوی دفتر امور تایوان در شورای دولتی چین طی اطلاعیه ای به دعوت شدن جزیره تایوان به کنفرانس مجازی درباره دموکراسی که قرار است از سوی آمریکا در خلال روزهای 9 و 10 دسامبر سل جاری برگزار شود، واکنش نشان داد.

واکنش چین به دعوت آمریکا از تایوان برای شرکت در کنفرانس دموکراسی

سخنگوی دفتر امور تایوان در شورای دولتی چین دعوت از تایوان در این کنفرانس را به عنوان خطا توصیف کرد و گفت: با هر گونه تماس و ارتباط رسمی بین آمریکا و جزیره مخالفت می کنیم.

ژو فنگ لیان همچنین آمریکا را به پایبندی به مفاد سه بیانیه مشترک که روابط دیپلماتیک بین چین و آمریکا بر آن بنا شده است، فراخواند.

گفتنی است روز گذشته خبری مبنی بر دعوت از تایوان از طریق جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا به کنفرانس مذکور تایید شد.

در لیست حاوی 110 کشور دعوت شده در این کنفرانس که در تارنمای وزارت امور خارجه آمریکا منتشر شده است، نام جزیره تایوان نیز دیده می شود.

به گزارش وبلاگ کاتالوگ و بروشور، تحریک جریان های جدایی طلب منطقه ها تابع چین ازجمله تایوان، تبت و هنگ کنگ به رغم ادعای ظاهری آمریکا مبنی بر احترام به اصل چین واحد، با هدف مهار قدرت یابی پکن در منطقه راهبردی ایندوپاسیفیک انجام می شود که اصلی ترین آوردگاه رقابت قدرت های جهانی در قرن 21 است.

آمریکا و شرکای غربی اش در سال های اخیر در راستای سیاست های تنش برانگیز ایندوپاسیفیک واشنگتن برای به چالش کشیدن قدرت رو به افزایش چین و علی رغم ادعای احترام به اصل چین واحد، سعی در تحریک جریان های جدایی طلب در منطقه ها تابع چین ازجمله تایوان، تبت و هنگ کنگ دارند.

تایوان طبق اصل چین واحد بخشی از تمامیت ارضی دولت پکن محسوب می شود؛ حال آنکه آمریکا در سودای مهار قدرت یابی چین در قرن 21، در پی تحریک جریان های جدایی طلب این منطقه است و در این راستا، از حمایت شرکای اروپایی نیز برخوردار می شود.

منبع: خبرگزاری مهر

به "واکنش چین به دعوت آمریکا از تایوان برای شرکت در کنفرانس دموکراسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش چین به دعوت آمریکا از تایوان برای شرکت در کنفرانس دموکراسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید