هشدار نارنجی هواشناسی به کشاورزان فارس، هوای سرد لنگر می اندازد

به گزارش وبلاگ کاتالوگ و بروشور، سرپرست اداره کل هواشناسی فارس، به کشاورزان درخصوص کاهش دما و ماندگاری هوای سرد در استان هشدار داد.

هشدار نارنجی هواشناسی به کشاورزان فارس، هوای سرد لنگر می اندازد

وبلاگ کاتالوگ و بروشور شیراز - سعید رنجبر در گفت وگو با خبرنگار ما گفت: این هوای سرد فردا چهارشنبه 29 دی ماه و صبح جمعه یکم بهمن تا یکشنبه سوم بهمن فعال است.

سرپرست اداره کل هواشناسی فارس گفت: سرما، باعث افزایش مصرف حامل های انرژی، یخبندان و احتمال خسارت به ماشین آلات و تاسیسات کشاورزی، کارخانجات و منازل، در کل استان به ویژه نواحی شمالی می شود.

او گفت: توصیه می شود کشاورزان اقدام به پوشاندن نهال های تازه کاشت مرکبات، نهال های کشت بافت و با جوش های نخیلات جهت جلوگیری از سرمازدگی و افزایش رطوبت برای متعادل کردن دمای محیط در مزارع و باغ ها و روشن کردن آتش و دود به منظور مقاوم کردن درختان در برابر سرما و خودداری از انجام هرگونه عملیات سم پاشی و محلول پاشی و خودداری از هرس درختان با توجه به کاهش دما کنند.

سرپرست اداره کل هواشناسی فارس با بیان اینکه تهویه، تنظیم دما، تامین سوخت سالن های مرغداری ها و دامداری ها با توجه به کاهش دما انجام شود، گفت: همچنین دام ها و عشایر با توجه به کاهش دما به منطقه ها مرتفع تردد نکنند.

او گفت: کندو ها در برابر کاهش دما عایق بندی شوند و در خلاف جهت باد و نقاط آفتاب گیر قرار گیرند.

رنجبر گفت: دما و رطوبت کنترل و تهویه به طور مناسب انجام و دریچه ها در گلخانه ها و سالن های پرورش قارچ و انبار ها بسته شود.

سرپرست اداره کل هواشناسی فارس با بیان اینکه کنتور های آب پوشانده شود، گفت: در ماشین آلات و تخلیه آب از ضدیخ استفاده و سیستم های آبیاری تحت فشار در منطقه ها سردسیر جمع آوری شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "هشدار نارنجی هواشناسی به کشاورزان فارس، هوای سرد لنگر می اندازد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار نارنجی هواشناسی به کشاورزان فارس، هوای سرد لنگر می اندازد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید