پرنیان صدا موزه گنجینه های رادیو

به گزارش وبلاگ کاتالوگ و بروشور، تهیه کننده پرنیان صدا در مصاحبه با رادیو گفت وگو، این برنامه را آمیزه ای از جلوه های صوتی و تصویری دانست و از آن به موزه ای دیداری و شنیداری از گنجینه های رادیو تعبیر کرد.

پرنیان صدا موزه گنجینه های رادیو

به گزارش گروه فرهنگی وبلاگ کاتالوگ و بروشور سعید توکل در برنامه تقاطع فرهنگ رادیو گفت وگو در مورد برنامه پرنیان صدا که از شبکه 5 سیما پخش می گردد، گفت: به بهانه هشتادمین سال تاسیس رادیو فراوری این برنامه را در نظر گرفتیم تا مروری بر تمام آثار و چهره های ماندگاری باشد که از ابتدای شکل گیری این رسانه گرم زحمات بسیاری کشیده و گوهر وجودشان را در این رسانه صمیمی خرج کردند.

وی با بیان اینکه بسیاری از این افراد طی زمان از یاد رفته اند، گفت: سال گذشته پیشنهاد دادیم برنامه ای را به این بزرگان اختصاص دهیم؛ ابتدا تجربه رادیویی این برنامه در شبکه پیغام رخ داد و با تکیه بر دانش روزِ فارغ التحصیلان IT توانستیم مجموعه تلویزیونی آن را هم بسازیم.

توکل با بیان اینکه بسیاری از محتواهای این برنامه خاطره سازی و بخشی از تصویر نیز واقعی است، گفت: در یکی از ده برنامه گذشته به مرحوم صبحی پرداختیم که در حال قصه گفتن بود. در آن موقع حتی دوربین فیلمبرداری به سازمان نیامده بود و تلویزیون وجود نداشت.

ما به لطف خدا به این چهره ها جان تازه ای دادیم و این بزرگان را در عرصه گویندگی، نمایش، موسیقی و... با دقت و حوصله پیش روی مخاطب تصویر سازی نموده ایم.

این تهیه کننده رادیویی تاکید نمود: این برنامه آمیزه ای از آمارهای صوتی و تصویری و موزه ای دیداری و شنیداری را ایجاد نموده است.

توکل معتقد است بخشی از میراث ناملموس ما برآمده از چنین برنامه هایی است که سعی دارد گذشتگان را حفظ نموده و تجربیات را زنده نگه دارد.

وی در رادیو گفت وگو یادآور شد: جا دارد به هنرمندان و دست اندرکاران و نقش آفرینان رادیویی که امروز بیشتر آن ها در میان ما نیستند، ارج نهیم. این کار باید به طرق مختلف صورت گیرد و صدا و تصویر آن ها را به صورت واقعی نمایان سازیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "پرنیان صدا موزه گنجینه های رادیو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرنیان صدا موزه گنجینه های رادیو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید