پُز وزیر ورزش با جیب خالی

به گزارش وبلاگ کاتالوگ و بروشور، خبرنگاران - گروه ورزش: شاید از بودجه و تامین به موقع مسائل اقتصادی نتوان به عنوان تنها فاکتور تاثیرگذار در اجرای برنامه و تحقق اهداف پیش بینی شده برای آن نام برد اما نقش و تاثیرگذاری بالای آن هم قابل کتمان نیست کما اینکه حتی کمبود بودجه و تزریق نشدن آن در زمان لازم، دستیابی به نتایج موردنظر را منوط به اما و اگرهای زیاد یا حتی بعید می نماید.

پُز وزیر ورزش با جیب خالی

این مهم یعنی مسائل اقتصادی و تاثیرگذاری آن صندلی معین کننده خود را در ورزش دارد. البته امسال که المپیک پیش رو است اوضاع ورزشی ها از این حیث نسبت به بازه زمانی مشابه در سال های گذشته بهتر است اما بدون تدبیر و نقش پُررنگی از طرف وزارت ورزش.

وزارت ورزش در سایه کمیته ملی المپیک و بودجه آن

اگرچه المپیک سی و دوم سال آینده برگزار می گردد اما از حیث حضور در میادین کسب سهمیه و همچنین فرایند آماده سازی که باید قبل و بعد از این رویدادها پیگیری گردد، امسال و هفته ها و ماه هایی که سپری می گردد اهمیت بیشتری برای ورزشی ها دارد.

این مسئله ای است که نهادی مانند کمیته ملی المپیک به خاطر اهمیت آن، مبنای کار خود را در رابطه با فدراسیون ها حمایت اقتصادی از آنها قرار داده و به همین دلیل بخشی از نیازهای فدراسیون ها را با پرداخت های به موقع و حتی زودتر از موعد خود جوابگو بوده است.

چهارماه به خاتمه سال باقی مانده در حالیکه کمیته ملی المپیک خیلی وقت پیش از این سقف پرداختی به تمام فدراسیون ها را به 90 درصد رساند. علاوه بر این 11 فدراسیون المپیکی هم در فهرست یاری های مازاد کمیته قرار گرفته اند. این کمیته که پیش از این یاری های ویژه ای به فوتبال، کشتی، بسکتبال، تنیس روی میز ، تیراندازی و کاراته داشت، در نشست اخیر هیات اجرایی هم پرداخت یک میلیارد و 200 میلیون تومان برای فدراسیون های اسکی، هندبال، شمشیربازی، قایقرانی و کوهنوردی را مصوب کرد تا جمع هزینه کردِ کمیته از این بخش به بیش از 2 میلیارد تومان برسد.

این در حالی است که تمام حمایت اقتصادی وزارت ورزش از فدراسیون ها به پرداخت بودجه مصوب آنها خلاصه شده که آنهم به اندازه بودجه تخصیصی از طرف کمیته نیست. وزارت ورزش تا به امروز حدود 55 درصد بودجه مصوب خود برای فدراسیون ها را پرداخت نموده است. این موضوعی است که ژاله فرامرزیان معاون توسعه مدیریت ومنابع وزارتخانه هم در نشست مشترک اخیر میان وزیر با روسای فدراسیون ها به آن اشاره داشت.

بی توجهی وزارت ورزش به پرداخت حقوق المپیکی ها

یکی از مصوبات ستاد عالی در رابطه با المپیک و ورزشکاران اعزامی به این بازی ها، پرداخت حقوق ماهیانه 5 میلیون تومانی به دارندگان سهمیه است. عمل به این مصوبه و تامین اعتبارات لازم برای آن جزو وظایف وزارت ورزش معین شده اما تا به امروز که هفت ماه از کسب اولین سهمیه می گذرد هنوز هیچ واریزی از این وزارتخانه به حساب مسافران المپیک صورت نگرفته است.

این در حالی است که حتی دستور العمل پرداخت هم نهایی شده و تعیین است که کدام دسته از ورزشکاران از حقوق کامل 60 میلیون تومانی بهره مند خواهند شد. قرار بود در نشست آخر ستاد عالی بازهم در این مورد بحث و فهرست ورزشکاران واجد شرایط برای دریافت حقوق - تا به امروز - نهایی گردد اما موضوع اصلا مطرح نشد.

در هر صورت اینکه تا به امروز 27 ورزشکار صاحب سهمیه المپیک شده اند اما هیچ یک هنوز حقوق مصوب خود را از وزارت ورزش دریافت ننموده اند.

پُز وزیر ورزش با جیب خالی خود و جیبِ پُر کمیته

به گزارش وبلاگ کاتالوگ و بروشور، وزارت ورزش که ادعای نقش اولی در ورزش ایران را هم دارد به نسبت کمیته ملی المپیک نقش خیلی کمتری در جوابگویی به نیازهای اقتصادی ورزشکاران و مربیان شان داشته درحالیکه وزیر ورزش در بازدیدهایی که از اردوی تمریناتی دارد یا نشست هایی که با موضوع المپیک برگزار می گردد، به طور مُدام بر حمایت از ورزشکاران تاکید می نماید و اینکه شخصا پیگیرِ شرایط آنها و نیازهای شان است غافل از اینکه حمایت به سرکشی از اردو و وعده وعید دادن خلاصه نمی گردد.

البته که مسعود سلطانی فر خوب می داند المپیک سال آینده عیار واقعی مدیریت او را برای ورزش تعیین می نماید که قاعدتا باید در حد حرفه ای و قهرمانی باشد تا نمره ای خوب داشته باشد. قطعا به همین دلیل است که وی در نشست های مختلف مدام بر امیدواری به کسب مدال در رشته هایی غیر از کشتی، وزنه برداری و تکواندو تاکید می نماید و حتی به صورت شفاهی از مسئولان و مربیان این رشته ها وعده مدال می گیرد.

خیال وزیر ورزش راحت است که کمیته ملی المپیک در بحث تامین نیازهای اقتصادی فدراسیون ها، کم نگذاشته است. او امید دارد با وجود جیب خالی و عدم حمایت اقتصادی لازم از فدراسیون ها و ورزشکاران المپیکی، سال آینده بتواند پُز مدیریت خود و نتایج آن را بدهد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "پُز وزیر ورزش با جیب خالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پُز وزیر ورزش با جیب خالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید