کارمندانتان را چگونه ترغیب و تشویق کنید؟

به گزارش وبلاگ کاتالوگ و بروشور، 10 راهی که می توان کارمندان را به عملکرد بهتر ترغیب کرد.

نمی دانم تا به حال به این فکر نموده اید که تشویق کارمندان تان برای عملنمودهایی که انجام می دهند، تا چه میزان می تواند بر روی درخشش بیشتر آن ها اثرگذار باشد. در اینجا به شما چند پیشنهاد می دهیم که چگونگی تشویق کردن و ترغیب به عملکرد خوب کارمندانتان را به شما نشان خواهد داد. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید.

کارمندانتان را چگونه ترغیب و تشویق کنید؟

تشویق در حضور دیگران

اگر می خواهید نهایت لذت و شادی را در چشمان فردی که می خواهید از او تشویق به عمل آورید ببینید او را در مقابل همه همکارانش تقدیر کنید. در جریان مراسم قدردانی هم به هیچ وجه از گفتن جملات زیبا و دلگرم نماینده کوتاهی ننموده و تا آنجا که می توانید با آب و تاب درباره پیروزیت های او حرف بزنید.

ارسال ایمیل های تشویقی برای کارمندان

یک ایمیل تشویق و قدردانی از کارکنان می تواند هم آنها را از استرس و نگرانی های کاری شان رها ساخته و هم نسبت به آینده امیدوارشان کند و به آنها نشان دهد که شما به آنها توجه دارید.

توجه به نتایج درخشان و عملکرد های درخشان افراد

خیلی از مدیران فقط به نتایج و دستاوردهای نهایی کار توجه دارند و به فعالیت های در جریان و در حال اجرا توجه چندانی ندارند در نتیجه فاکتور مهم تشویق کارکنان در حین انجام یک پروژه را فراموش می نمایند در حالی که این نوع تشویق ها تاثیر مثبت بسزایی در پیشبرد هر چه بهتر و سریع تر کارها دارد. برای این کار کافی است از کارکنانتان سوال کنید که چه نموده و کار در چه مرحله ای است و پس از آن باید تشویق شان کنید.

اول اطمینان بعد تشویق

هیچ چیز بدتر از این نیست که کسانی از میان همکارانتان به خاطر کاری که انجام نداده اند و نقشی در تحقق یک پیروزیت نداشته اند، تشویق شوند. این کار باعث بی انگیزگی سایرین شده و عملکرد های مطلوب و نامطلوب را یکسان جلوه می دهد. بنابراین قبل از اینکه برای تشویق افرادتان اقدام کنید از شایسته بودن آنها مطمئن شده و پس از آن با جان و دل آنها را تشویق کنید.

کارمندان تان را شرطی نکنید

این درست است که افرادتان دوست دارند، تشویق شده و مورد قدردانی قرار بگیرند اما قرار نیست برای انجام کارهای پیش پا افتاده ای که جزو الزامات کار هستند (مثل سر موقع در محل کار حضور پیدا کردن) آنها را تشویق کنید چرا که با این کار آنها را شرطی نموده اید و در نتیجه آنها در قبال انجام تمام وظایف محوله شان از شما توقع تشویق کردن دارند.

برای تشویق افراد پیروز خصاصت به خرج ندهید

هیچ فرد لایق تشویق شدن را از قلم نینداخته و نباید فراموش کنید که در هر پیروزیتی که به دست آمده است حاصل کار گروهی فوق العاده ای بوده که صورت گرفته است. پس در کنار توجه به عملنمودهای فردی افراد، کوشش های همه اعضا در قالب تیم را نیز تشویق کنید. برای این کار جشن کوچکی بگیرید و همه اعضای تیم را به صرف کیک و چای دعوت کنید.

تعریف عملکرد درخشان و بی نقص برای افراد

تعریف دقیق و روشن مصادیق کار بی نقص و عالی برای کارکنان دو مزیت دارد: یکی اینکه احساس مطلوب و مثبتی را در افرادی که تشویق شده اند به وجود می آورد و به آنها به اثبات می رساند که کارشان را به درستی انجام داده و از سوی دیگر بقیه افراد را نیز مطلع می سازد که چه کیفیتی را باید در کارهایشان ارائه دهند تا مصداق عملکرد درخشان باشد. در واقع بسیاری از کارکنان سازمان ها به این علت عملکرد درخشانی ندارند که از ایده آل ها و عملکرد مطلوب اطلاع نداشته و در نتیجه کوشش های آنها هر چقدر هم گسترده باشد به بیراهه رفته و قدر این کوشش ها هم دانسته نمی گردد.

تشویق عملکرد های درخشان با ارتقای شغلی و واگذاری پروژه های بزرگ تر

هنگامی که افرادتان یک پروژه را با پیروزیت کامل انجام داده در واقع توانایی هایشان را ثابت خواهند کرد. پس اجبار آنها به انجام تکراری همان کار یک نوع درجا زدن و ایستایی برای آن افراد به شمار می آید. پس ضمن ارتقا دادن مقام و موقعیت شغلی این افراد، آنها را در پروژه های بزرگ تری به کار گرفته و توانایی های آنها را به چالش بکشید.

توجه به کارها و پیروزیت های بزرگ سایر بخش های سازمان

اینکه بر عملکرد مطلوب شما از سوی مدیران سایر بخش های سازمان نیز توجه شده و تمجید شوید بسیار هیجان آور و ارزشمند است. تمام بخش های یک سازمان یا شرکت به هم پیوسته و وابسته هستند و پیروزیت ها و نیروهای زبده هر کدام از آنها می تواند در خدمت سایر بخش ها باشد.

از اعضای تیمتان بخواهید به هم مشاوره فکری دهند

هر فردی دارای یکسری نقاط قوت و ضعف است که با هم پ وشانی و تکمیل کردن و تکمیل شدن در قالب تیم های کاری به بهبود کلی کارها می انجامد. پس برای تشویق اعضای تیمتان به درس دادن به هم و درس گرفتن از هم شما باید محیطی را به وجود آورده که در آن نقاط قوت و ضعف فردی افراد هویدا گردد سپس فرصت های یادگیری و یاددهی در اختیار افراد قرار گیرد. این کار به ارتقای کمیت و کیفیت روابط بین اعضای تیم یاری شایانی می نماید.

منبع: الی گشت

به "کارمندانتان را چگونه ترغیب و تشویق کنید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کارمندانتان را چگونه ترغیب و تشویق کنید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید