4 سوال مهم که باید پیش از انتخاب شغل جوشکاری از خود بپرسید

به گزارش وبلاگ کاتالوگ و بروشور، مشاغل فنی، خطرات و پیچیدگی های خود را دارند و باید با دقت آن ها را انتخاب کنید. از طرف دیگر، هر شغلی با توجه به زوایای آشکار و پنهانی که دارد ممکن است از دور شما را شیفته کند اما پس از ورود به آن، احساس سرخوردگی کنید. پیش از انتخاب شغل جوشکاری خوب است این 4 سوال را از خود بپرسید و به جواب ها دقت کنید تا با دیدی همه جانبه وارد این حرفه شوید.

4 سوال مهم که باید پیش از انتخاب شغل جوشکاری از خود بپرسید

1- الزامات و مهارت های شغل جوشکاری کدامند؟

  • تجربه ثابت شده به عنوان جوشکار
  • تجربه استفاده از انواع تجهیزات و روش های جوشکاری TIG ،MMA و…
  • تجربه در استفاده از ابزارهای برقی یا دستی
  • توانایی خواندن و تفسیر اسناد و نقشه های فنی
  • آگاهی از استانداردهای ایمنی و تمایل به استفاده از لباس های محافظ (سپر صورت، دستکش و …)
  • مهارت و توجه به جزئیات
  • گواهینامه حرفه ای

2- جوشکار چه فعالیت هایی را به صورت حرفه ای انجام می دهد؟

جوشکارها محصولات فلزی را با ذوب کردن آنها به وسیله ابزار مخصوص خود تعمیر می کنند و برای این کار از فلزات مختلفی مانند فولاد یا آلومینیوم استفاده می کنند. آنها همچنین محصولات یا سازه هایی را که نیاز به جوشکاری دارند بررسی می کنند و بر فرآیندها نظارت می کنند تا مسئله ای پیش نیاید.

بخش قابل توجهی از کار شما پس از انتخاب شغل جوشکاری به بررسی نقشه ها قبل از برش هر صفحه فلزی اختصاص پیدا می کند. همچنین بای اطمینان حاصل کنید که نقشه ها با آنچه ساخته شده مطابقت کامل دارند تا مسئله ای در مراحل بعدی به وجود نیاید. یک جوشکار باید صبر داشته باشد و اطمینان حاصل کند که فرآیند جوشکاری به طور دقیق تکمیل شده است. یک جوشکار حرفه ای کارگاه را هدایت می کند، دقیق و باحوصله و جزئی نگر است.

بهترین آگهی های استخدام جوشکار را ببینید

3- انتخاب شغل جوشکاری چه ملاحظاتی را در پی دارد؟

جوشکاران به صورت تمام وقت کار می کنند و اغلب باید اضافه کاری هم داشته باشند. در صورت نیاز باید تا 10 ساعت در روز کار کنند. آنها عمدتاً در فضای باز کار می کنند و روزانه در معرض موقعیت های خطرناک زیادی قرار می گیرند. آنها ممکن است در فضاهای محدود، روی داربست یا در آب و هوای نامساعد کار کنند. جوشکارانی با بالاترین سطح مهارت و تمایل به جابجایی در سایت های مختلف، بیشترین مزیت را برای استخدام طولانی مدت دارند. جوشکارها همچنین می توانند مهارت های خود را بهبود ببخشند و در قسمت های سخت تر این حرفه مانند جوشکاری زیر آب که به مهارت غواصی نیاز دارد کار کنند.

جوشکاران از ابزار های تخصصی خود برای اتصال فلزات در صنایع مختلف، از اتومبیل رانی و ساخت و ساز تا ساخت تیرهای فولادی، استفاده می کنند. آن ها با برش دهنده ها اشیاء فلزی را می برند و می تراشند یا با استفاده از دستگاه های مخصوص جوش، اتصالات اجسام بزرگ مانند کشتی ها و واگن های راه آهن را تعمیر می کنند.

کار جوشکار ممکن است در خارج از کارگاه، بر روی داربست یا سکوی مرتفع، یا در داخل کارگاه و در محیط محدود انجام شود. با انتخاب شغل جوشکاری فعالیت بدنی، خم شدن و بلند کردن اجسام را به صورت متداول انجام خواهید داد. کارگران لحیم کاری از فلز مذاب برای اتصال دو قطعه فلز استفاده می کنند. ممکن است فکر کنید لحیم کاری فقط شامل کار دقیق و ظریفی مانند تشکیل اتصالات در مدارهای الکترونیکی است، اما این تکنیک در دماهای بالاتر هم استفاده می شود تا به عنوان مثال، پوشش هایی را روی قطعات برای محافظت در برابر سایش و خوردگی اعمال کند.

یکی از خطراتی که جوشکار را تهدید می کند، کار با دستگاه گرمادهنده است. کارفرمایان موظفند منطقه ها تهویه شده ایمن را برای کار فراهم کنند و کارگران معمولاً تجهیزات ایمنی را برای جلوگیری از صدمات استفاده می کنند.

4- بازار کار جوشکاری در ایران و جهان چگونه است؟

این مسئله به اندازه حرفه ای بودن شما، سطح تحصیلات و مدرک معتبر بستگی دارد. شما به عنوان یک متقاضی کار در ایران، باید پیشنهادهای شغل در کارخانجات صنعتی را جستجو کنید و همچنین در صورت اقدام به مهاجرت با ویزای کار، باید کشورهایی را مدنظر قرار دهید که در حوزه صنایع پررونق ترند و به متخصصان این حرفه نیاز دارند. اما به صورت کلی، کشورهایی مثل آلمان، اتریش و هلند بیشتر به جوشکار نیاز دارند. داشتن تخصص در زبان انگلیسی و فرانسه می تواند در کاریابی به شما کمک قابل توجهی کند.

جدیدترین آگهی های استخدام جوشکار
منبع: بلاگ دیوار

به "4 سوال مهم که باید پیش از انتخاب شغل جوشکاری از خود بپرسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "4 سوال مهم که باید پیش از انتخاب شغل جوشکاری از خود بپرسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید