ارتباطات با فضایی ها به وسیله لیزر امکان پذیر است!

به گزارش وبلاگ کاتالوگ و بروشور، گروهی از پژوهشگران در موسسه MIT معتقدند که برقراری ارتباط با فضایی ها می تواند به وسیله سیگنال های لیزری انجام گردد.

ارتباطات با فضایی ها به وسیله لیزر امکان پذیر است!

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، پژوهشگران این موسسه معتقدند امواج لیزری به معنای واقعی کلمه می توانند انتقال دهنده پیام های ما به بیگانگان باشند.

بر اساس این مطالعات، یک لیزر قدرتمند و تلسکوپ بزرگ می تواند به عنوان یک پروژکتور در مقیاس سیاره ای عمل کند. طی چندین دهه اخیر، ستاره شناسان و دیگر پژوهشگران کوشش هایی هماهنگ برای جستجو در کیهان و یافتن فضایی ها ترتیب داده اند. اما ماجرای ارسال نور لیزری برای برقراری ارتباط موضوعی تازه و نوظهور است.

مطالعه تازه MIT پیشنهاد می نماید از یک لیزر قدرتمند برای ارسال یک سیگنال به فضا استفاده گردد که می تواند از انرژی بزرگ آفتاب برخوردار گردد.

جیمز کلارک، دانشجوی کارشناسی ارشد MIT هوانوردی و فضانوردی در این خصوص خاطرنشان کرد نوع لیزرها و تلسکوپهایی که امروزه ساخته می شوند، می توانند یک سیگنال قابل تشخیص را فراوری نمایند، به طوری که یک ستاره شناس می تواند نگاهی به ستاره ما داشته باشد و بلافاصله چیزی غیر معمول در خصوص طیف آن را ببیند. وی ادامه داد: من نمی دانم که آیا موجودات هوشمند در اطراف خورشید وجود دارند یا خیر اما حدس می زنم این روش توجه آدم فضایی های احتمالی را به خود جلب کند.

این تحقیق روز دوشنبه در مجله Astrophysical منتشر شد. این پژوهش نشان می دهد که یک لیزر 1- تا 2 مگاوات می تواند به وسیله آینه های یک تلسکوپ بزرگ پیام هایی را به فضا ارسال کند.

کلارک گفت که اگر سیگنال هایی به وسیله یک نوع از اطلاعات فرا زمینی در سیستم های ستاره ای مجاور،دیده می شد، به عنوان وسیله ای برای ارسال پیام کوتاه به وسیله پالس ها مانند کد مورس قابل استفاده بود.

البته این نخستین بار نیست که انسان ها در پی برقراری ارتباط با موجودات بیگانه و ارسال پیام به آنان هستند. از دیرباز پیام های مختلفی که برای بیگانگان بالقوه در نظر گرفته شده اند. درواقع از زمان ظهور فناوری، بسیاری امواج رادیویی رمزگذاری شده برای بیکانگان ارسال شده است. اما هیچکدام از این پیام ها با استفاده از لیزرهای فوق العاده قدرتمند ارسال نشده است.

البته همه کیهان شناسان اعتقاد ندارند که برقراری ارتباط با بیگانگان ایده خوبی است. برای مثال، استیون هاوکینگ کیهانشناس مشهور هشدار داد که ما باید در برابر تمدن بیگانه پیشرفته در فضای بیرونی مراقب باشیم.

هاوکینگ در جریان یکی از سخنرانی های خود گفت: یک روز ممکن است یک سیگنال از یک سیاره دیگر این دریافت کنیم، اما ما باید مراقب پاسخ دادن باشیم. دیدار ما با بیگانگان پیشرفته می تواند مثل دیدار بومیان آمریکا با کریستف کلمب باشد که نسبت به بیگانگان فزونی داشت و این اصلا خوب نیست.

منبع: انتخاب

به "ارتباطات با فضایی ها به وسیله لیزر امکان پذیر است!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارتباطات با فضایی ها به وسیله لیزر امکان پذیر است!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید