برای ایمنی کودک در خانه چکار باید کنیم؟

به گزارش وبلاگ کاتالوگ و بروشور، شما تمام کوشش خود را می کنید تا فرزندتان سالم بزرگ گردد و هیچ مانعی در رشد او به وجود نیاید ؛ اما گاهی اوقات ، رعایت بعضی از نکات در زندگی خانگی شما نادیده گرفته شده و ممکن است امنیت فرزندتان را تهدید کند. با این حال ، با اقدامات ایمنی ، می توانید حوادث خانگی را به حداقل برسانید و ایمنی کودک تان را تضمین کنید. در این مقاله نکاتی را در خصوص ایمنی کودک در خانه به اشتراک گذاشته ایم. با ما همراه باشید.

برای ایمنی کودک در خانه چکار باید کنیم؟

بعضی از مبلمان ها را تعمیر کنید

به خصوص اگر کودک شما به تازگی راه رفتن را شروع نموده باشد ، ممکن است برای ایستادن احتیاج به حمایت مبلمان داشته باشد. مبلمانی که ثابت نیستند و به راحتی قابل جابجایی هستند شاید باعث آسیب به کودک شما شوند. قطعا نمی خواهید با چنین موقعیتی روبرو شوید. به همین علت ، تثبیت محصولاتی مانند میزهای کوچک ، یونیت های تلویزیون چرخدار می تواند به ایمنی کودک در خانه یاری کند.

از محصولات محافظ گوشه های تیز یاری بگیرید

بعضی از مبلمان خانه شما ممکن است گوشه های تیز داشته باشند. گرچه از نظر طراحی بسیار شیک هستند ؛ اما متاسفانه این نوع مبلمان امنیت کودک شما را تهدید می نماید. ضربه سر یا بدن کودک به یک ناحیه تیز در هنگام سقوط می تواند باعث آسیب جدی گردد. به همین علت بسیار مهم است که گوشه های تیز مبلمان خود مانند میز عسلی ، کنسول ، میز وسط و شاید حتی مبل ها را با محافظ گوشه ها بپوشانید تا محیطی امن برای نوزاد فراهم سازید.

پنجره ها و درها را قفل کنید

یکی از بارزترین ویژگی های بچه ها گرایش آنها به کشف دنیا است. به همین علت ده ها سوال می پرسند و در پی کشفیات نو هستند! با این حال ، در مواردی که اقدامات کافی در خصوص اقدامات احتیاطی ایمنی کودک در خانه انجام نمی دهید ، این کنجکاوی ممکن است باعث آسیب به فرزند شما گردد.

کودک شما در حرکت سریع متخصص است ؛ حتی اگر مراقب او باشید! در حالی که مشغول کار دیگری هستید ، ممکن است کابینت ها را باز کند و مواد تمیزنماینده خطرناک ، وسایل تیز یا داروها را بیابد. اگر حتی هیچ محصول آسیب رسان در کشوها یا کابینت ها وجود نداشته باشد ، انگشتان آنها ممکن است گیر کند. در اینجا قفل کابینت و کشو برای ایمنی کودک در خانه لازم است! علاوه بر این ، از قلم نیاندازید که این نقاط را با قفل کودک محکم کنید تا از باز شدن پنجره یا بالکن جلوگیری نمایید.

قفل برای کابینت و پنجره بسیار مهم است. با این حال ، باید در خصوص کالاهایی مانند فر ، یخچال ، ماشین ظرفشویی و ماشین لباسشویی نیز اقدامات احتیاطی انجام دهید. بعلاوه این دستگاه ها را قفل کنید. علاوه بر این ، گذاشتن قفل های ایمنی روی اجاق ها نیز می تواند به شما برای اطمینان از ایمنی کودک در خانه یاری نماید.

محصولاتی را که می توانند به کودک آسیب برسانند دور از دسترس قرار دهید

محصولات تیز یا قابل اشتعال ، باتری ها ، داروها ، وسایل تزئینی شیشه ای ، اسباب بازی هایی که به مقدار کافی کوچک هستند می توانند بر ایمنی کودک در خانه تأثیر منفی بگذارند. راه چاره این است که همه این وسایل را دور از دسترس بچه ها قرار دهید. علاوه بر این ، هنگام انتخاب اسباب بازی ، باید مراقب باشید که محصولات مناسب سن او را انتخاب کنید. باید به خاطر داشته باشید که محصولات کوچک می توانند از طریق بچه ها قورت داده شوند. در نهایت نباید فراموش نمایید که نوشیدنی ها و غذاهای گرم نیز می توانند به آن آسیب برسانند و نباید غذاهای داغ را در دسترس کودک قرار دهید. محصولاتی که ممکن است به نوزادان آسیب برسانند را دور از دسترس آنها بگذارید.

پریزهای ایمن

کودک عاشق کاوش با انگشتان کوچکش است و نمی داند کجای خانه او را تهدید می نماید! یکی از مهم ترین اقدامات در ایمنی کودک در خانه ، بستن پریزها با محصولات خاص و باز نگذاردن پریزهای متعدد با اتصالات الکتریکی است! این را هم ذکر کنیم که باید کابل ها را به دیوار ثابت کنید.

از نرده های امنیتی یاری بگیرید

همواره نمی توان حرکات بچه ها را مشاهده کرد! به خصوص اگر خانه دوبلکس دارید یا اگر خانه شما به محوطه ای مانند باغ باز می گردد ، درب محافظ یکی از محصولات امنیتی خانه است که برای ایمنی کودک در خانه به آن احتیاج دارید. از طریق نرده های ایمنی کودک ، می توانید مطمئن باشید که کودک جایش را ترک نمی نماید.

مهم است که ایمنی کودک خود را نه تنها در هنگام بیدار بودن ، بلکه در هنگام خواب نیز تضمین نمایید! لذا تختخواب های دارای دیواره را انتخاب کنید تا هنگام چرخش به پهلو هنگام خواب سقوط نکند.

کف خانه را خیس نگذارید

محصولات ایمنی خانگی برای نوزادان البته بسیار مهم هستند ؛ اما گاهی اوقات ممکن است برای اطمینان از ایمنی احتیاج به استفاده از برنامه های اضافی داشته باشید. به عنوان مثال ، اگر پس از جاروبرقی و پاک کردن خانه ، زمین خیس بماند ، ممکن است باعث سر خوردن کودک و آسیب دیدن او گردد. به همین علت ، باید زمانی که کودک شما خواب است ، کار پاک و خشک کردن زمین را انجام دهید.

درهای حمام و آشپزخانه را بسته نگه دارید

حمام و آشپزخانه منطقه ها بسیار خطرناکی برای کودک شما هستند. بنابراین باید درهای این منطقه ها را بسته نگه دارید. اگر کودک شما بزرگ تر بوده و می تواند به دستگیره در برسد ، قفل کردن درها و حمل کلیدها با خود برای ایمنی کودک در خانه مفید است.

از مانیتورها و دوربین های کودک بهره ببرید

مطمئن هستیم که همه پیشنهاداتی را که لیست نموده ایم در نظر می گیرید. در سرانجام یادآور می شویم که دوربین های کودک هم می توانند به یاری شما آیند. این محصولات فناورانه که به شما این امکان را می دهد که در هنگام خواب کودک خود را دیدن کنید یا به صحبت های او گوش دهید و در صورت بروز هرگونه منفی به سرعت مداخله نمایید ، به شما در ایمنی کودک در خانه یاری زیادی می نمایند.

در این مقاله اقدامات امنیتی مورد احتیاج برای ایمنی کودک در خانه را لیست نموده ایم. پس از رعایت این نکات ، می توانید از گذراندن وقت با کودک خود نهایت لذت را ببرید.

منبع: اتاق

به "برای ایمنی کودک در خانه چکار باید کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برای ایمنی کودک در خانه چکار باید کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید