تیر خلاص موسوی لاری بر شورای تاریخ مصرف گذشته اصلاح طلبان

به گزارش وبلاگ کاتالوگ و بروشور، یک سایت دولتی با اعلام فروپاشی شورای سیاست گذاری اصلاح طلبان نوشت: تاریخ مصرف این شورا منقضی شده بود.

تیر خلاص موسوی لاری بر شورای تاریخ مصرف گذشته اصلاح طلبان

به گزارش گروه سیاسی وبلاگ کاتالوگ و بروشور، خبر آنلاین با اشاره به استعفای موسوی لاری از شورا نوشت: روزگار سخت و تلخ اصلاح طلبان چیزی نبود که یک باره سرشان هوار شود.

درست بعد از آخرین پیروزی آن ها در سال 96 و به دست آوردن سکان قوه مجریه و شورا های شهر و روستا، فرایند نزولی آن ها هم آغاز شد و حالا این فرایند نزولی به جایی رسیده که نه تنها در نتیجه اتفاقات یازدهمین انتخابات مجلس عملاً آخرین سو های اصلاحات نیز خاموش شد بلکه کم کم با کناره گیری چهره های شناخته شده از این شورا، می توان گفت که این ائتلاف در آستانه یک فروپاشی قرار گرفته است.

درست وقتی بعد از انتخابات مجلس یازدهم سکوت مرگبار بر شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان حاکم شده بود خبر استعفای موسوی لاری از اعضای حقیقی این شورا مانند یک بمب خبری بود تا حدس ها درباره اصلاح طلبان و آخر و عاقبت آن ها بیشتر شود. هر چند موسوی لاری در نامه ای که به عارف نوشته بود دلیل کناره گیری خود را مسائل و ضعف جسمانی معرفی کرد، اما درباره بازنگری در جریان اصلاحات صحبت کرده بود و این نشان می داد که ماجرای استعفای موسوی لاری چندان هم بی ارتباط با نقدها و دلخوری های اخیر نباشد.

یدالله طاهرنژاد عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران که نماینده این حزب در شورای عالی سیاست گذاری بود و از این شورا کناره گیری کرد درباره استعفای نائب رئیس شورای عالی سیاست گذاری، می گوید: برداشت شخصی من این است که نائب رئیس شورای عالی نمی خواست خیلی واضح دلیل استعفایش را قانون جدید فعالیت احزاب اعلام کند، ولی واقعیت این است که ترکیب شورای عالی سیاست گذاری جبهه اصلاحات به سمتی می رود که همه اعضای آن اشخاص حقوقی (نمایندگان احزاب) باشند.

طاهرنژاد، شورای عالی سیاست گذاری را مسئول نرسیدن اصلاح طلبان به تصمیم واحد در انتخابات مجلس عنوان و اظهار داشت: این شورا باید این مسئولیت را بپذیرد و به تاریخ پاسخگو باشد؛ بنابراین اصلاح طلبان به اصلاح ساختار و شورای مذکور به خانه تکانی نیاز دارند.

خبر آنلاین می افزاید؛ اصرار برای ادامه کژدار و مریز شورا کار را به آنجا رساند که در جریان بستن لیست اصلاح طلبان برای شورا های شهر نقدها و اختلافات به اوج خود رسید و در این میان صحبت های زیادی از لابی ها برای برخی افراد به گوش رسید.

اما این پایان ماجرای بی اعتبار شدن شورای عالی نبود. با نزدیک شدن به یازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی طرح سرا برای معرفی کاندیدا ها این دوره از مجلس رونمایی شد طرحی که از همان ابتدا میان اعضا به یک نقطه اختلاف تبدیل شد و احزابی مانند کارگزاران، اعتمادملی و... آن را طرحی به نفع حزب اتحاد ملت و طیف نزدیک به عارف تفسیر کردند و بعد به طور کلی از دستور خارج شد.

تیر آخر خلاص را آنجا شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان شلیک کرد که تصمیمش بر عدم ارائه لیست در انتخابات قرار گرفت، تصمیمی که مورد حمایت همه اصلاح طلبان قرار نگرفت و با وجود آنکه این شورا اظهار داشت لیستی در انتخابات نخواهد داشت، اما تعدادی از احزاب با یکدیگر ائتلاف کردند و برای انتخابات سه لیست از اردوگاه اصلاح طلبان بیرون آمد که آن هم بخت و اقبالی نداشت.

حالا می توان تصور کرد که بعد از نقدها تند برخی سیاسیون و جدا شدن آن ها در همان آغاز کار و کناره گیری افرادی مانند مرعشی، مصطفی تعیین و... به بهانه باز شدن راه برای حضور دیگران و حالا استعفای موسوی لاری نمی تواند بی ارتباط با پایان تاریخ مصرف شورای عالی سیاست گذاری باشد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "تیر خلاص موسوی لاری بر شورای تاریخ مصرف گذشته اصلاح طلبان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تیر خلاص موسوی لاری بر شورای تاریخ مصرف گذشته اصلاح طلبان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید