زندگی بر روی یک جزیره فلزی کوچک به نام میگینگو

به گزارش وبلاگ کاتالوگ و بروشور، جزیره میگینگو در دریاچه ویکتوریا دقیقاً روی مرز اوگاندا و کنیا واقع شده است. تمام سطح این جزیره را خانه های فلزی تشکیل داده و زمانی که از دور به آن می نگریم، این طور به نظر می رسد که یک لاک پشت فلزی در دریاچه ویکتوریا روی آب شناور مانده است.

زندگی بر روی یک جزیره فلزی کوچک به نام میگینگو

این جزیره متراکم شده از خانه های فلزی کمتر از ربع یک هکتار مساحت دارد. ساکنان جزیره لاک پشتی در خانه های تودرتوی آهنی زندگی می نمایند. نکته جالب اینجاست که این شهر کوچک مثل بقیه مکان های ساحلی جهان هم رستوران دارد هم بندر ماهیگیری.

میگینگو همواره عامل مشاجره و مباحثات زیادی بین دو کشور اوگاندا و کنیا بوده است زیرا هیچ کدام از آن دو نمی توانند تصمیم بگیرند این جزیره به کدام یک تعلق دارد. حتی گاهی اوضاع آن قدر اختلافات شدت می یابد و روابط به وخامت می رسد که گمان می رود بر سر این جزیره کوچگ جنگ های خونین به پا گردد؛ جزیزه میگینگو کوچکترین جزیره آفریقاست.

شغل بسیاری از مردان این جزیره صید ماهی است. با این که طی سال های گذشته صیادی از جمعیت ماهی های پیرامون جزیره کاسته است اما هنوز هم گونه های متنوع زیادی در آب های عمیق اطراف میگینگو به چشم می خورند.

بعد از تنش های بسیار در سال 2009، کنیا و اوگاندا تصمیم گرفتند یک کمیته مشترک برای مشخص مرز بین دو کشور انتخاب نمایند و با تکیه بر نقشه های سال 1920 تصمیم قطعی را بگیرند. متأسفانه، این کمیسیون هم نتوانست کاری از پیش ببرد. اکنون، در غیاب تصمیمات مرزی، این جزیره به صورت مشترک به وسیله هر دو کشور اداره می گردد. هر چند، این پیوند مشترک بین دو کشور مزایا و معایب خاص خود را دارد.

منبع: فوت و فن / theguardian.com

به "زندگی بر روی یک جزیره فلزی کوچک به نام میگینگو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زندگی بر روی یک جزیره فلزی کوچک به نام میگینگو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید