پیدا شدن امیدهای تازه برای درمان ام اس

به گزارش وبلاگ کاتالوگ و بروشور، خبرگزاری ایسنا نوشت: کارآزمایی این روش که برای نخستین بار در دنیا به نمایش بهبود درازمدت در این بیماری ناتوان کننده پرداخته، از سوی کارشناسان به عنوان درمانی پیشگامانه و هیجان انگیز اعلام شده است.

پیدا شدن امیدهای تازه برای درمان ام اس

اگرچه هنوز علت ام اس معین نیست، اما محققان می دانند که سیستم ایمنی بدن در این بیماری به پوشش محافظ اطراف سلول های عصبی مغز و نخاع موسوم به میلین حمل نموده و منجر به التهاب، درد، ناتوانی و در موارد شدید، مرگ زودهنگام می گردد.

تکنیک جدید که درمان مورد استفاده برای سرطان خون است، شامل استفاده از شیمی درمانی برای تخریب کامل سیستم ایمنی آسیب دیده و راه اندازی مجدد آن با تزریق سلول های مغز استخوان است.

از میان 24 بیمار حاضر در این تحقیق که حداقل هفت سال پیش درمان را دریافت نموده بودند، بسیاری توانستند پیشرفت های چشمگیر را شاهد باشند. 70 درصد از این بیماران شاهد توقف کامل پیشرفت بیماری بودند و در 40 درصد موارد دچار علائمی مانند نابینایی، ضعف عضلات و عدم تعادل معکوس شدند. بعضی از بیماران توانستند بر سر کار برگشته و توانایی خود برای رانندگی ازدواج و بچه دار شدن را بدست بیاورند.

صدها هزاران نفر در سراسر دنیا به ام اس مبتلا هستند، اما تا به امروز کارآزمایی های مشابه در انگلیس و آمریکا به نمایش بهبودی طولانی مدت نپرداخته بودند.

این کارآزمایی شامل 24 شرکت کننده بود که به ام اس تهاجمی عودکننده مبتلا بودند و برای 13 سال پیگیری شدند.

این رویکرد شامل ارائه دارویی برای فریب سلول های بنیادی به منظور مهاجرت از مغز استخوان بیماران به خون آن ها بود. این سلول های بنیادی سپس از خون جمع آوری شده و پس از خالص سازی، منجمد می شدند.

در مرحله بعدی، دوزهای بالا از داروهای شیمی درمانی برای تخریب سیستم ایمنی آسیب دیده بیمار استفاده می شد. در نهایت سلول های بنیادی منجمد شده بیمار مجددا در بدن فرد کاشته می شد تا سیستم ایمنی جدیدی را بسازد که هیچ حافظه ای از الگوی قبلی حمله به سیستم عصبی مرکزی بیمار نداشت.

این یافته ها در مجله Lancet منتشر شده است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "پیدا شدن امیدهای تازه برای درمان ام اس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیدا شدن امیدهای تازه برای درمان ام اس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید