چرا سامسونگ باید از سنسور 50 مگاپیکسلی جدیدش در پرچم داران بعدی استفاده کند؟

به گزارش وبلاگ کاتالوگ و بروشور، سامسونگ مدتی قبل از سنسور دوربین 50 مگاپیکسلی به نام ISOCELL GN2 رونمایی کرد و این سنسور قرار است به عنوان جانشین ISOCELL GN1 انجام وظیفه کند. به غیر از اینکه این بزرگترین سنسور ساخته شده توسط سامسونگ محسوب می گردد، در زمینه فوکوس اتوماتیک و عملکرد HDR هم ارتقاهای قابل توجهی داشته است.

چرا سامسونگ باید از سنسور 50 مگاپیکسلی جدیدش در پرچم داران بعدی استفاده کند؟

سامسونگ باید این سنسور دوربین 50 مگاپیکسلی را به جای سنسور 108 مگاپیکسلی در پرچم داران خود استفاده کند و به غیر از اندازه بزرگتر سنسور، برای این توصیه می توانیم دلایل مختلفی را مطرح کنیم. این یک سنسور 1/1.2 اینچی با پیکسل های 1.4 میکرومتری و قابلیت تشخیص فوکوس اتوماتیک Dual Pixel Pro است. به همین خاطر، این سنسور تعادل خیلی خوبی را بین اندازه پیکسل ها و رزولوشن کلی ایجاد نموده است.

از دیگر قابلیت های آن می توانیم به امکان فیلم برداری 4K تا سرعت 120 فریم در ثانیه و فیلم برداری 1080p با سرعت 480 فریم در ثانیه اشاره کنیم. همچنین رزولوشن آن به اندازه ای است که می تواند ویدیوهای 8K را هم ضبط کند.

امکانات متنوع و جذاب برای عکاسی و فیلم برداری

این سنسور با ترکیب 4 در یک پیکسل ها، می تواند عکس های 12.5 مگاپیکسلی مبتنی بر پیکسل های 2.8 میکرومتری را ثبت کند. این در حالی است که سنسور 108 مگاپیکسلی ISOCELL HM3 بعد از ترکیب 9 در یک پیکسل ها، اندازه پیکسل ها را به 2.4 میکرومتر می رساند. همچنین این سنسور 50 مگاپیکسلی در برابر رقیب 108 مگاپیکسلی خود از حساسیت بیشتری نسبت به نور بهره می برد. همان طور که احتمالا می دانید، این موضوع منجر به کاهش نویز و افزایش جزئیات تصویر می گردد.

  • فناوری ترکیب پیکسل ها چیست و چه فوایدی برای دوربین گوشی دارد؟

از آنجایی که گوشی ها حین فیلم برداری از قابلیت ترکیب پیکسل ها استفاده نمی نمایند، پیکسل های بزرگتر این سنسور منجر به بهبود کیفیت فیلم برداری هم می شوند. به عنوان مثال، سنسور دوربین اصلی آیفون 12 پرو مکس از پیکسل های 1.7 میکرومتری تشکیل شده و به همین خاطر در مقایسه با گلکسی S21 اولترا در محیط های کم نور کیفیت بهتری برای فیلم برداری دارد.

ضمناً این سنسور 50 مگاپیکسلی به لطف بهره گیری از الگوریتم موزاییک هوشمند می تواند عکس های 100 مگاپیکسلی هم ثبت کند. این مشخصه برای زوم های هیبریدی مثمر ثمر خواهد بود.

بهبود فوکوس اتوماتیک

احتمالا به خاطر دارید که مسائل فوکوس اتوماتیک دوربین گلکسی S20 اولترا با اعتراض های زیادی روبه رو شد. سامسونگ برای حل این مشکل در ماژول دوربین های گلکسی نوت 20 اولترا و S20 اولترا سیستم فوکوس اتوماتیک لیزری تعبیه کرد. اما سنسور دوربین اصلی این گوشی ها مبتنی بر فوکوس اتوماتیک Dual-Pixel هستند که یک فناوری نسبتا قدیمی محسوب می گردد. از طرف دیگر، سنسور ISOCELL GN2 برای فوکوس اتوماتیک از قابلیت پیشرفته تری موسوم به Dual Pixel Pro بهره می برد.

به لطف این مشخصه، سنسور علاوه بر فوکوس افقی از فوکوس مورب هم پشتیبانی می نماید که منجر به بهبود عملکرد فوکوس اتوماتیک می گردد. به همین خاطر گوشی های مبتنی بر این سنسور، دیگر نیازی به استفاده از ماژول فوکوس اتوماتیک لیزری نخواهند داشت.

از دیگر قابلیت های این سنسور می توانیم به Staggered HDR اشاره کنیم که در زمانی بسیار کوتاه، می تواند چندین فریم با نوردهی متنوع را ثبت کند. این عکس ها سپس با یکدیگر ترکیب می شوند و در نهایت عکس نهایی با محدوده دینامیکی فوق العاده ای ارائه می گردد. همچنین این مشخصه برای بهبود ویدیوهای 4K HDR هم استفاده می گردد.

گوشی هایی مانند شیائومی می 10 اولترا و ویوو X50 پرو پلاس قدرت دوربین های 48 و 50 مگاپیکسلی را نشان داده اند. سامسونگ هم برای پرچم داران جدید خود باید سنسور 108 مگاپیکسلی را کنار بگذارد و در عوض از این سنسور تازه نفس قدرتمند بهره ببرد. اگر سامسونگ سنسور 108 مگاپیکسلی را به طور قابل توجهی بهبود نبخشد و برای نسل بعدی پرچم داران همچنان از این سنسور استفاده کند، احتمالا به معنای اهمیت بیشتر بازاریابی و تبلیغات برای سامسونگ نسبت به کیفیت عکاسی و فیلم برداری است.

  • چرا اندازه سنسور دوربین اهمیت زیادی دارد؟

منبع: Sam Mobile

منبع: دیجیکالا مگ

به "چرا سامسونگ باید از سنسور 50 مگاپیکسلی جدیدش در پرچم داران بعدی استفاده کند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا سامسونگ باید از سنسور 50 مگاپیکسلی جدیدش در پرچم داران بعدی استفاده کند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید